anarchy for sale - dead kennedys


Igår hade jag tänkt köra en snabb joggingrunda igen, men jag kände mig konstig i halsen så jag vågade inte chansa. Idag känns det bättre, vilopuls på 62 och jag brukar ligga runt 60. Borde alltså inte ha någon infektion på gång, utan har väl helt enkelt blivit lite torr i halsen eller något. Jag har hittat en bra, snabb runda genom skogen på 3 km som startar precis nedanför våran busshållplats. Då kan man ju springa två varv om man vill. (Nej, jag orkar nog inte pressa mig till tre varv i dagsläget). Höjdskillnaderna på rundan är lite dygt 100 meter. Låter inte det mycket? Menar de sammanlagt, alla backar? För annars måste det ju ligga ett berg där som jag missat. Anywho. Jag är väldigt sugen på att springa den rundan. Det lär ha torkat upp i skogen, jag gillar underlaget och jag gillar backarna. Och jag måste ju ut och springa för att lära mig att springa, så att säga.

Men idag är det tisdag vilket innebär step up, som är skitkul och som bara är på tisdagar. Värsta dilemmat för mig. Man borde liksom ta till vara både på den plötsliga lusten att springa OCH den enda chansen att gå på step up på en hel vecka för en koordinationslös idiot som mig.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback