filmstar - suede


Igår gick jag igenom min sommarbudget igen. Det har verkat så positivt, med fler jobbpass hela tiden. (Hela kommande helgen, till exempel). Jag har börjat drömma i termer av en riktig resa i juni. Men igår räknade jag ut att jag behöver nästan 16000 för att bara gå omkring och finnas till under sommaren. (Jag får lite CSN i slutet av maj, och en riktig lön i slutet av augusti = långt inkomstglapp). Till hyror, mat, busskort, telefonräkningar och någon pocketbok här och någon öl där. Fy fan, vad deprimerande. Hur kan jag vara så dyr i drift? Kanske dags att hyra ut lägenheten, flytta in i mina föräldrars städskrubb och bara äta gröt, eller nåt. Jahaja. Nu har jag ju faktiskt redan rott den här grundkostnaden i land, men inte mycket mer än så. Vad ska jag göra för kul i sommar nu? Dessutom är jag i desperat behov av både nya träningskläder och nya vanliga kläder. Men vet ni vad det värsta är? Att det här inte är första gången jag råkar ut för det här med inkomstglapp under sommaren. Tvärtom. Jag borde vara rutinerad vid det här laget, jag borde kunnat förutse detta i oktober och gjort något åt det . Varför måste jag vara så slarvig och dålig hela tiden? Går runt med gamla p-stavar i armen och med underliga idéer om hur jag ska kunna livnära mig på luft i tre månader. Önskar att det kunde vara lite mer driven och målmedveten och blondinbella över mig.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback