muck - dinosaur jr


Saker:

- Jag ska hitta ett bra recept på grönsaksbiffar. Provlaga. Och när jag hittat det bästa receptet ska jag laga ett stort lass med grönsaksbiffar och frysa in dem. Varför? För att det är ganska dyrt att köpa. Men antagligen ganska billigt att laga själv.

- En kavaj skulle jag vilja ha. Ebba von Sydow twittrade om att kavajen är ett vår-måste, och jag antar att jag tog åt mig. Jag är så lättpåverkad. (Fast jag ville ha en kavaj förra våren också, hade bara svårt för att se mig själv klädd i makt).

- Måste gå till en frisör. Det är hårkris igen. Som vanligt. Och så måste jag hitta på en frisyr. Mitt hår ser ut som vanligt: slafsigt, hängigt och med en utväxt lugg som jag hårnålat upp. När jag någon gång ska se fin ut så hårnålar jag upp allt med 300 hårnålar i lite olika rolls och låtsas att jag har gjort en cool 40-talsfrisyr. Det är långt ifrån sanningen. Varför är jag så jävla sannings och äkthetsfixerad?

- Jag ska träna spinning ikväll och jogga imorgon. Och jag längtar som en jävla galning. Henrik har nämligen en tid på en sträcka som jag MÅSTE slå.

- I smyg längtar jag redan efter hösten och att stå utanför caféet i Bergianska och hänga med en kaffe:





Kommentarer
clive:

jag har en kavaj. Den är kort i midjan med upprullade ärmar som blottar det lila fodret. Förmodligen inte den sortens kavaj man ska ha i vår, men jag lyssnar ju ändå på a Flock of Seagulls?

eileen:

Pröva göra kikärtsbiffar. Så mkt protein, så mycket smak.

2009-04-02 @ 17:49:34
sofia:

clive - men kort i midjan låter snyggt. min kavajförebild är lorelai i gilmore girls men hon drar ju åt något romantiskt/lantligt egentligen och hur bra passar jag eller någon som inte är med i en tv-serie eller en inredningsblogg egentligen i det? så jag måste väl ut och prova antar jag.



eileen - kikärtor ville jag ha med i biffarna! det är otroligt gott. och så råkar jag ha fem konservburkar i skafferiet, som hittills inte kommit till användning.

2009-04-02 @ 21:54:43
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback