shoreline - anna ternheim


Vi körde en favorit i repris och gick till handelsträdgården i Ulriksdal för att äta vegetarisk buffé. Det var helt klart värt både det rejäla priset och den långa promenaden. Efteråt gick vi för att ta tunnelbanan i Bergshamra. Jag fick en fluga/mygga i ögat, så jävla äckligt. Jag skrek rakt ut. Inte i mitt öga, tack. Som värsta terrorattacken från insekternas håll gentemot mig. Vi gick förbi en skum invalidkyrkogård och sen studentlägenheterna  Bergshamra. Vi hade chans att få en lägenhet där förut men vi sa nej för vi tyckte hyran var för hög. I alla fall - det var det tråkigaste bostadsområdet jag någonsin sett. Helt grått förutom fönsterkarmarna som gick i tokrolig knallgul/blå och typ lila. Sen gick vi såklart vilse i Bergshamra. Henrik svor på att det fanns ett H&M i Bergshamra centrum. Det enda som fanns var typ en florist, ett gruppboende och en godisaffär. Eftersom Henrik skulle jobba åkte jag in till stan och glodde för att döda tid och fick lite småprylar köpta.


En vattenkanna. Den var så söt och samtidigt så ful. Jag fick genast moderskänslor.



Solglasögon och hårband.



Ett annat slags hårband, för joggingrundor, och ett löparmband med fickor och en liten flaska.



Och slutligen köpte jag godis så att jag skulle kunna fylla på påskägget.


Kommentarer
clive:

Jag älskar den där vattenkannan. Jag hade en rosa gris med guldvingar förut, men det stod i fönstret och blektes av solen.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback