stockholms pärlor - ebba grön


Jag har en grej för zombiefilmer. Värsta grejen, faktiskt. Tycker inte det finns något bättre än att hälla upp godis i en snygg marimekkoskål och sätta på en zombierulle. Har flera gånger försökt rannsaka mig själv och upptäcka varför just jag är så attraherad av just zombiefilmer. Men varför göra saker och ting svårare än vad de egentligen är? Zombiefilmer tilltalar mig för att de är så ensamma, (övergivna byar, kyrkor, varuhus, övergivna människor), för att de vädjar till min skräck för massorna och för att det ofta finns mycket mer under lågbudgetytan än i vilka andra filmer som helst.

Senast ut var Resident Evil-filmerna. Ettan har jag redan sett ett antal gånger. De andra har undgått mig, av någon anledning. Spelen har jag ärligt talat bara suttit vid sidan av och tittat på, jag vågar faktiskt inte spela dem. (Sådan är min zombiefixering). Och jag skiter i att ni antagligen tycker att Resident Evil-filmerna är jättedåliga, att de inte håller ihop. För jag älskar dem. Till råga på allt så är Milla Jovovich den hetaste actionkvinnan sen ... Sigourney Weaver i Alien-filmerna.






Kommentarer
elias:

kommer ju en resident evil film nu som är animerad och mer trogen spelets story.



jag har inget problem med filmerna men undrar varför det helt plockat bort allt som har med spelens plot att göra. det känns tråkigt då det liger mycket av kvalite där.

2009-04-24 @ 00:19:46
elias:

menar gamla slot och inavlade tvilingpar samt inte lika futuristiska visoner som i filmen. mer ludvig II av bayern vibar i spelen än i den mer framtids filmerna. filmerna påminer mig mer om den animerade serien "eon flux" som du kanske skulle gilla eller hata. fins ju iofs en spel film på den med nu förtiden.

2009-04-24 @ 00:23:41
sofia:

jo, jag vet att de inte är så trogna spelet. men för mig kan det liksom räcka med rätt genre + cool hjältinna för att göra en bra film. jag är helt enkelt ganska lättflirtad.

elias:

men hål med om att spelens stämning och story värkar slå högre? menar genetiska retards och gothiska slot och herrgårdar slår högre än framtids visoner med laser och borstatstål.

2009-04-24 @ 17:12:29

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback