hurt so good - susan cadogan


När man har en liten blogg kan man ju inte ha en frågestund. Det skulle vara skitpatetiskt. Men man kan ju alltid fylla i skunkformulär, det nästa bästa.


1. Hur gammal är du om fem år?
30 jordsnurr.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Henrik!
3. Hur lång är du? 163 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kill Bill 2, för den gick på tv när jag hade tråkigt.
5. Vem ringde du senast? Mamma.
6. Vem ringde dig senast? Ordfront.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Kan du jobba x/y?". Min inkorg är full av den här sortens sms. I'm a lucky gal.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Har lite telefonfobi.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. En eftermiddag kom de och hämtade mig på dagis och förkunnade att de hade gift sig under dagen.
10. När såg du senast din mamma? Förra helgen.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna, säger Henrik.
12. När vaknade du i dag? 08.55
13. Vilken är din favoritjulsång? Helga natt med Jussi Björling eller nåt. Snart kommer änglarna att landa med Ulf Lundell.
14. Vilken är din favoritplats? Sängen.
15. Vilken plats föredrar du minst? Arninge.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hatar såna frågor.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att någon skulle ligga under sängen och gripa tag i mig.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Tråkigaste humorn, jag vet, men
det här. Det är liksom inte kul.
19. Hur stor är din säng? 120 trängs vi på.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En laptop.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Alltid kläder. Annars ligger man ju hud mot hud med sig själv. Groteskt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En stenhård, ergonomisk.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vilka städer har du bott i? En.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Eller tygskor, det är skönt.
26. Är du social? Måttligt. Just nu är jag så pass asocial att jag har drabbats av talsvårigheter. I skarpa (sociala) lägen låter jag som en tuggummituggande fjortis som nyligen fått en massiv hjärnblödning.
27. Vilken är din favoritglass? Solero, faktiskt. Jag vet, det är typ en fryst bärsörja, men det är lite refreshing.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Glass.
29. Tycker du om kinamat? Ja!
30. Tycker du om kaffe? Ja!
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? Ytterst.
33. Kan du spela poker? Kan jag sitta upprätt, inte visa korten och ha ett hum om vad spelet går ut på?
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, så länge det inte blir för mycket hud mot hud.
35. Är du en beroendemänniska? Är inte alla det?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.
37. Vill du ha barn? Jag vet inte, jag skulle vilja ha ett barn på halvtid. Har ingen större lust att vara gravid eller föda barn. Slöseri med tid.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska, rövarspråket.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Men jag har fått transport till akuten i min gympalärarinnas bruna saab.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng, så slipper man salt, maneter, vithajar, fel temperaturer och annat dravel.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Att döma av mitt kontoutdrag är det mat.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, jag äger bara krimskrams.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? HIMYM och lite blandat på SVT.
44. Kan du rulla med tungan? Nej, jag kan visst inte det.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Emily.
46. Sover du med gosedjur? Ja.
47. Vad har du för ringsignal? Vet inte vad den heter.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Har ett par skor, skitsnygga.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En lampa.
50. Flirtar du mycket? Nej, jag kan inte flirta.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan inte ens köra bil.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Se ovan.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Farornas väg av Robert Jordan, alternativt Reklam och hälsa-antologin.
54. Läser du någon dagstidning? Nej, men kollar dn.se.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Jag sittdansar av princip inte. Men jag sjunger med i låtar ibland och gestikulerar vilt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Minns inte, så länge sedan var det.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vilka hyllor mina böcker står i på biblioteket.
59. När var du i kyrkan senast? I Bologna gick vi in i San Petroniokyrkan.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Håkan, matteläraren och C-G andra matteläraren. C-G bar alltid labbrock med ett paket Prince i bröstfickan och hade världens mest insiktslösa comb-over.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback