the world is full of crashing bores - morrissey


Jaha, 50% av helgjobbet avklarat. Är svullen i vaderna som en höggravid kvinna varenda gång jag kommer hem. Och sötsugen. Det enda jag vill är att lägga mig raklång i soffan och äta glass. Så då gjorde jag det. Nu ångrar jag mig. (Och jag hatar att ha matångest). Om det bara vore glassen hade det varit en sak.

Men mitt jobb är sockerfällan of doom. En bra vecka kan vi få in ett par chokladaskar, några tårtor och lite annat fikabröd bara från nöjda patienter som vill visa uppskattning. Lägg till det alla 40-talister som mer än gärna slänger ihop en plåt med småkakor/en sockerkaka/en kladdkaka/en vad som helst med mycket smör och socker i, att bjuda sina medarbetare på. Det är tur att korridorerna på SÖS är så långa. Idag hade vi två chokladaskar och wienerbröd. Och i normala fall är jag en stenhård nej-sägare till allt utanför mina planerade matintag när jag är på jobbet, just på grund av att jobbet är en sockerfälla of doom. Man måste liksom gå dit med ett sånt där "NEJ!"-rop som man får lära sig på tjejsjälvförsvarskurser i beredskap, för annars klarar man sig inte därifrån utan en chockdos med socker. Så jag brukar alltså klara av att fikavägra, men just nu är min motståndskraft svag. Jag har inte övat upp min stenhårda attityd mot socker så här tidigt på säsongen. Men imorgon ska jag ta mig fan inte äta något annat än min medhavda pasta med tomatsås. Så det så.

 Nu måste jag till råga på allt antagligen sova mig igenom en korridorsfest i huset intill. Well. 50% avklarat.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback