resan


På måndagen for vi mot Ångermanland. ("For" för att ge berättelsen en känsla av äkthet). När vi for förbi Älvkarleby och det som brukade vara stället min familj stannade på längs vägen, i folkmun kallat "hjärtat", upptäckte vi att alltihopa tagits över av kineser. En kinesisk mur i miniatyr inhägnade det som numera hette "Dragon Gate". Jag var inte tillräckligt traumatiserad för att inte ha sinnesnärvaro nog att dra av en bild:



De här mystiska fåren bor cirka 4 kilometer från stugan. Den här var heltokig och brukade bland annat ägna timmar åt att spatsera fram och tillbaka längs en kort linje.



Reprasentin'



Vrålåket.



Mammas kokkonst. Till detta grillades det.



Jag var smutsig hela tiden och fick konstiga utslag på kinderna.



Basti var skjutgalen och klädd i nationaldräkten.



Ville man sola var det bara att dra ut en av alla 70-talssolbäddar som finns i förrådet.



Rosor och vattenkranar:




Utsikt över viken.



Jag hade köpt Red Stripe.



... och blev till ett spöke.


Kommentarer
jenni:

de där utslagen känner jag igen, fast jag har de typ alltid...

clive:

Jag rådiggar nationaldräkten.

2009-08-15 @ 19:23:28
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

jenni - jag har det litegrann hela tiden, men ibland blossar det upp, och jag irriterar mig som fan på det. för jag fattar inte varför, och det finns inget som biter på det heller. usch.



clive - visst är den hot!

2009-08-15 @ 20:17:35
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback