skämmigt


Det här med att vara dålig på att cykla är ganska pinsamt. Igår höll jag på att välta ner i ett dike när jag försökte ta en lite för skarp kurva i lite för hög fart. Tyvärr hände det hela inför folk, så jag var ju tvungen att sätta av i världens fart därifrån. Vad man tappar, alltså. Sist jag cyklade var jag kanske tolv år och då hade jag minsann inga problem.

Men annars är det ganska skönt att kunna cykla iväg till den bra mataffären och handla, det som annars skulle varit ett stort projekt om man skulle , det går skitfort med cykel. Det är en väldigt bra grej, helt enkelt.


Kommentarer
clive:

Senast jag cyklade var sommaren 2002. Jag kom ett par 100 meter sedan gav jag upp, det gjorde för ont i rumpan. Men jag skulle vilja ha en lowrider.

Chompen:

Haha... vet den kännslan, när man nästan välter, man tappar kontrollen över sitt ansikte oxå, d e nästan värst, bah, ser ut som man håller på att skita på sig.Jag cycklar inte, besparar mina medmänniskor den skadeglädjen.

2009-08-26 @ 20:52:54
jenni:

cykel är bäst! man måste ha bra cykelkorg/cykelkorgar om man ska handla med cykel dock... däremot ska man undvika cykelbyxor och andra cykelkläder.

2009-08-26 @ 21:31:20
URL: http://stitchordie.blogspot.com
Sandra:

Jag älskar att cykla! Eftersom jag inte har körkort så tar jag mig runt överallt på min cykel - till jobbet, stationen osv. När vi handlar får Daniel däremot köra.

Tyvärr är min cykel gammal och sjunger nog på sista refrängen och jag skulle behöva en ny. Är lite smått rädd för mitt liv när jag susar ner för centrumbacken och riktigt känner hur instabilt skrället är. Men aj, fan vad dyrt det är med cyklar! :C

2009-08-26 @ 23:24:12
URL: http://onlyfatwomenarefat.blogspot.com
sofia:

clive - jag har konstanta blåmärken i de regionerna, men det är ju spinningens fel också. nu lär det ju inte direkt bli bättre.



chompen - vågar inte ens tänka på mitt ansiktsuttryck, för jag minns att jag tänkte på hur buskarna i diket skulle kännas mot huden när jag ramlade in i dem, men sen ramlade jag aldrig. jag bara vinglade runt som ett fyllo.



jenni - det fanns en korg på cykeln, en ryggsäck på det så kan man nästan storhandla. när det gäller cykelkläder är jag redan körd faktiskt, i och med löpningen har jag redan en hel garderob av tighta kläder i funktionsmaterial och dessutom är jag helt sjukt bekväm av mig och tycker till råga på allt att det finns någon slags tjusning i cykelsport. guilty pleasures alltså. skäms

2009-08-26 @ 23:26:46
URL: http://bobbypin.blogg.se/
sofia:

sandra - visst är det dyrt! nu lär jag väl bli hooked och kommer bli tvungen att köpa en egen cykel när jag ska lämna tillbaka den här. (vilket blir ungefär vid årsskiftet).

det enda jag inte gillar är den övriga trafiken, liksom. kanske också för att jag inte har något körkort och inte kan några trafikregler. känns som att jag ska bli överkörd.

2009-08-26 @ 23:31:12
URL: http://bobbypin.blogg.se/
jenni:

nä du får ju inte skämmas, klart du måste stå för din cykeloutfit!

2009-08-27 @ 08:55:02
URL: http://stitchordie.blogspot.com
sofia:

jenni - fast jag vågar inte stå för den, jag måste typ kunna svänga ordentligt innan jag börjar klä mig som om jag ska cykla i grande boucle.

2009-08-27 @ 10:15:18
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback