sara - bob dylan


Idag var jag på mitt livs andra studiebesök på KB. Det blir lätt så när man är historiekåt. Förra gången blev jag visad mikrofilmssalen, den här gången fick vi åka ner i underjorden och springa runt i arkiven. Det är långa korridorer, och det är många böcker. Väldigt många. Och det bästa är att det knappt finns några människor samtidigt som det inte finns några fönster, så inget dagsljus. Enligt mig perfekta förhållanden. Jag dagdrömde lite om att jobba där.





Låten. Bob Dylan är välrdens mest överskattade artist. Men Desire-skivan är ju bra. Det kan jag erkänna.


Kommentarer
Anonym:

En gång var jag på studiebesök på sveriges radio med en liten avstickare till grammofon arkivet. Där nere blev jag lite knäsvag och upphetsad.

2009-02-16 @ 20:16:20
clive:

En gång var jag på studiebesök på sveriges radio med en liten avstickare till grammofon arkivet. Där nere blev jag lite knäsvag och upphetsad.

sofia:

fan vad lyxigt! jag skulle verkligen vilja få fria händer i det där grammofonarkivet någon gång.

2009-02-17 @ 12:47:21
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback