tell the devil ha! - KRS-one


Vet att det är skittråkigt att läsa om vad andra människor drömmer. Men nu tänker jag ignorera det för en liten stund. I natt drömde jag någonting som jag i efterhand uppfattar väldigt fragmentariskt. Jag minns att jag hade en tand som hade en lös inre kärna som höll på att lossna. Jag blev jagad av hundar. Och min kropp blev täckt av stora blodfyllda bubblor/utslag som sprack. *Mysigt att sova*

Vad ska det här betyda? Jag låtsas nu att man kan tyda drömmar, googlar "drömtydning" och får upp en sida som hostas av passagen - måste vara en auktoritet på ämnet.
Drömtydningens ABC, eller något sånt. Jag får veta att hudutslagen (som jag väldigt ofta drömmer mardrömmar om) betyder att någon kommer att förtala mig. Om hundarna står det: Går hunden däremot till anfall mot en tyder det på inre obalans, och det skulle nog inte skada med en smula självrannsakan. Om tänder står det att det tyder på otur om man tappar dem.

Jag är numera inte bara härjad av vidriga drömmar på nätterna, jag lider även av en "inre obalans", blir förtalad och har otur. Det är så generiskt och meningslöst att jag lika gärna kan skjuta skallen av mig. Inte ens lite speciell får man vara. Men då skulle förstås den minimala chansen drömtydningsskolorna har att värva sympatisörer gå dem om intet.


Kommentarer
clive:

Jag drömmer mest mardrömmar om mitt jobb, att jag aldrig får gå därifrån.

sofia:

arbetsplatser kan vara obehagliga. fyra våningar nedanför min avdelning ligger t.ex. en likfrys. mysigt.

2009-03-02 @ 18:06:06
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback