cigarettes and coffee - otis redding


Att ha abstinensbesvär är fan lite skönt. Jag är helt skakig och känner att jag lider av någon slags överskottsenergi som jag måste göra mig av med. Jag skulle liksom vilja springa. Och det kanske jag gör också. Jag har ju inget som hindrar mig. Jag har ju inget nedsatt flås att ta hänsyn till längre. Och det bästa är att det är en sån mesig abstinens. Den går över med ett glas jävla vatten. En klunk vatten tar udden på min abstinens - det är för fan det mesigaste jag hört talas om.

Sedan läser jag om alla positiva kroppsliga förändringar som jag borde kunna åtnjuta av att ha slutat röka. Där står det att jag snart gjort mig av med min "rökhosta". Vem fan har rökhosta? Jag har aldrig någonsin hostat om jag inte haft typ influensa. Skulle jag ha börjat hosta av rökningen, ja då hade jag ju självklart slutat röka omedelbart. Vem fan skulle gå omkring med kronisk rökhosta och inte åtgärda det? Sen står det hur mycket pengar jag borde tjänat vid det här laget. Problemet är att det är uträknat på en person som röker ett paket om dagen. Vem fan röker ett helt jävla paket på en dag? Vem har ens tid med det? Jag kan inte förstå det.

Så egentligen. Jag måste ju ha värsta pytteberoendet i jämförelse med de här människorna. Det kanske helt enkelt inte kommer vara lika jobbigt för mig, för jag rökte aldrig sådär mycket? Ja, vi säger att det är så.


Kommentarer
clive:

Min chef har värsta rökhostan, hon låter som en trombon när hon hostar och har inga planer på att sluta.

Jocke:

kom ihåg att våra föräldras föräldrar och många därefter rökte TVÅ paket om dagen.



James Bond gjorde det, och drack två flaskor sprit om dagen.



Jag tror det handlar om att man rökte och jobbade samtidigt förr i tiden.

2009-02-06 @ 12:56:39
URL: http://newlaseridea.com
sofia:

clive - för mig räckte det typ att höra talas om att man kunde få rökhosta för att börja tänka om. jag kan inte riktigt se hur man kan börja gå med på att hosta jämt. typ bli helt hemmablind i det.



jocke - ja men jag vet! när jag var i grekland en gång träffade jag en norsk lite halvpackad kvinna som rökte två paket a la 25 cigaretter/paketet om dagen. sen rökte hon ju överallt och hela tiden.

och om man röker överallt och hela tiden är det såklart mycket svårare, cigaretter är en väldigt begränsad del av mitt liv som inte längre ger mig någonting.

2009-02-06 @ 13:47:53
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback