come on eileen - dexys midnight runners


Igår bjöd jag ut Henrik på middag. Vi åt tapas. Jag beställer alltid in tre rätter, varav en alltid är ett wild card - som alltid visar sig vara äcklig. Problemet är alltid att de har lagt god mat i en skål med het olja. Det blir ganska greasy och mäktigt, om man säger så. Nästa gång ska jag inte beställa in någonting som innehåller olja, för att slutligen ha lärt mig något av åratals tapasmisstag.

Efteråt vandrade vi omkring över hårdpackade snöpucklar och jag hittade en antikaffär som säljer gamla plåtburkar. Som jag har letat. Men nu bakar jag förstås inga småkakor längre istället. Vad hände med alla de där människorna med självutnämnd superhög ämnesomsättning? Måste börja träffa såna som kan äta upp kakjävlarna man bakar för hemtrevnadens skull.



Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback