half a person - the smiths


Jag tycker att det där programmet
Halv åtta hos mig är ganska roligt. Jag funderar lite på vad man själv skulle laga för trerätters om man deltog i en tävling och kunde vinna pengar för det. Någonting imponerande men sympatiskt - men vad? Jag blev faktiskt sugen på att laga någon riktig mat, så inspirerad blev jag också. Någon som har lust att komma över på middag snart?

Sedan gillar jag intrigerna och falskspelet i programmet. Mest för att det är ganska återhållsamt av den varan, men lite ärligare är de allt, när de inte behöver framföra kritiken ansikte mot ansikte. Och den här veckan var den stora behållningen den personlighetsstympade juristen som på allvar anmärkte på att parmaskinka "kändes gjort", eller något sådant. Världen behövde verkligen en till "inredningsintresserad" stockholmare som konstaterade just detta.


Kommentarer
elias:

helg skog har ju tagit svensk tv till nya höjder med sina dryga kommentarer över idioternas sjukt inkompitenta försök till att laga mat och frosa i sin egen narcissism.



hurra för helge

2009-02-06 @ 22:22:34
sofia:

inkompetenta försök? nu tycker jag att du är lite orättvis. vad jag sett hittills är det ganska ambitiösa och kunniga försök. men narcissistiska kan jag hålla med om.

och framförallt är de ganska kinkiga när de äter andras mat.

elias:

kanske sant men känns mer som många gämt ska bjuda på glass rakt ur packet på slutet vilket stör mig.

2009-02-09 @ 17:35:32

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback