work - broder daniel


Jag skrev för ett tag sedan om hur outhärdligt tråkigt jag tyckte att mitt badrum var, och att jag bestämt mig för att på ett enkelt och billigt sätt göra om där. Well, idag tog jag det första, stapplande steget. Jag hittade av en slump kakeldekor på Lagerhaus, som var billigare än de jag tidigare räknat med. Nu ligger jag 350 kronor plus i badrumbudgeten, och fick dessutom infallet att börja sätta upp dekoren på stört. (Det här var när den feministiska kunskapsteorin jag läser kom in på en invecklad psykoanalytisk teori om objektivitet, autonomi, maskulinitet, makt och dominans - jag höll på att få en hjärnblödning och var tvungen att hänge mig åt min praktiska sida).

Jag hann inte klart, så nu har jag ett halvfärdigt badrum. Och stången som höll upp duschdraperiet gick sönder. Och jag borde diska tandborstmuggen. Och läsa den där flummiga psykoanalysteorin.

Så här såg det ut innan. En trist bård med meningslösa, intetsägande färger.



Så det fick bli rött istället.




Och det gjorde att allting annat i badrummet såg mycket roligare ut.



Det blev en jävla skilllnad.



Ungefär halva badrummet kvar.




Avslutningsvis måste jag säga att det var enkelt att få upp dekoren. Lite pill för att slippa luftbubblor. Återstår att se hur bra det sitter. Och hur det ser ut när jag fått upp allt.


Låten. Hultsfred 2001 såg jag det här live. Men jag minns mest bara att jag var full. Det var nog första kvällen = helt ohärdad.


Kommentarer
elias:

kanon jag är väldigt skeptisk till klister lapar i våtutrymen så jag hoppas allt funkar och det blir grymt för då kan jag göra om våran fulabård svart utan att behöva kakla om så hål prodjektet vid liv med bilder.

2009-02-17 @ 21:08:46
sofia:

ska absolut göra det. nu sitter jag med kursavslut i veckan och massor av läsning, så badrummet kommer vara halvfärdigt ett tag till. just nu är kakeldekoren skyddad från duschandet så man vet inte hur det kommer bli sen. men helt klart intressant. det är ju trots allt till för våtutrymmen, så det borde faktiskt fungera.

elias:

min pappa säger åt mig att kakla om bara så där men det känns sjukt svårt då jag inte riktigt befiner mig på hans nivå av att mixtra med såna saker.

2009-02-17 @ 22:49:47
sofia:

jag förstår vad du menar. jag har inte tiden eller pengarna i alla fall. plus att jag bor i en hyresrätt, så vem vet vilka förändringar man får göra. känns som att det kan räcka med att vi lagt nytt golv och lister i hela lägenheten och målat om allt inklusive lackat köksluckor. nu har jag renoverat klart på några år.

2009-02-17 @ 23:21:49
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Thea:

Det ser väldigt tjusigt ut:) att lite klisterlappar kan göra så stor skillnad, vad duktig du är.

2009-02-21 @ 21:42:48
sofia:

tackar! det var inte så svårt, men det bästa av allt är att man bara drar loss dem när man tröttnat.

2009-02-22 @ 12:02:07
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback