barbed wire love - stiff little fingers


Jag ägde På spåret. Tog skiten på 10 poängs-nivåerna, inga problem. Synd att man inte är känd, så hade man kunnat vara där och utklassa lite.

Jag får lite hybris av det. Är på sätt och vis ganska bildad. Nej, nu är jag sådär ödmjuk igen. Jag är faktiskt riktigt allmänbildad. Jag fattar ibland inte själv vart vissa kunskaper kommer ifrån. Vart fan har jag lärt mig det här? Det måste vara någon typ av inaktiv inlärning, det lägger sig i ryggmärgen och aktiveras vid stimuli.

Sen störde jag mig som fan på Siv Malmqvist. Hon höll verkligen på att sabba för sig själv vid varenda fråga. Sitter och himlar med ögonen åt de rätta svaren, påstår att hon är helt säker på att Vättern är Sveriges djupaste sjö, vilken skola gick hon i? Hon borde retroaktivt flunka grundskolan.


Kommentarer
clive:

Jag tog fan Abisko på 10 poäng! det var ordvitsen som jag löste men jag är lika glad för det.

sofia:

jag tog den också på ordvitsen. ovanligt lätt faktiskt. det brukar inte gå så smidigt.

2009-01-25 @ 17:59:08
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

tycker dock det börjar med för lätta ordvitsar redan på höga poäng nu senast. känns som det borde ställa det kluriga fakta frågerna först på resan. det där stör mig.



sen tycker jag dock man blir förvånad över lag när folk man tror är bildade i alla fal över ica kuriren nivå inte kan svara på det mäst simpla fråger. och även när det chansar på helt sjukt korkade saker.

2009-01-26 @ 21:18:28
Jocke:

Ja, att varken Peter Apelgen elelr Siv Malmkvist har någon allmänbildning i bagaget är lite skumt. Sen undra jag varför HoaHoa inte är med i år.

2009-01-27 @ 09:46:58
URL: http://newlaseridea.com
sofia:

jocke - jag hade också velat ha med hoahoa, han var riktigt skön, otippat bildad, rolig, han hade allt.

2009-01-27 @ 16:41:39
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

hoa är mannen bakom det två bästa tv historiska inslagen. både hans wrestling referat på tv3 en gång i tiden då det begavsig med ultimat warrior, hulk hogan och grabbarna men även vunnit på spåret två gånger om jag inte mins fel

2009-01-27 @ 18:15:42

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback