karma police - radiohead


Jag har tagit en seg sovmorgon. Men jag vaknade ändå ganska tidigt, så nu finkammar jag internetz i godan ro. Är inne på tandvårdssidor. Läser någon kurslitteratur på tandläkarlinjen om tandlossning. Är en kombination av tristess och uppriktig oro som leder mig dit. Jag borde portförbjudas på 1) hälso och sjukdomsrelaterade sidor och 2) andra utbildningars kurslitteratur som ligger uppe på nätet.

Snart, och det känns som om det är en evighet kvar, ska jag gå över till Lantis, universitetets lunchrestaurang, och möta upp Henrik. Efter att ha ätit blir det läsning i förbokat grupprum resten av arbetsdagen.

Igår återupptäckte jag Karma police, verkligen många år sedan jag lyssnade på den, kanske i tvåan på gymnasiet? Det var Timo Räisänens version av Creep från På Spåret som fick in mig på Radiohead-området.


Kommentarer
Anonym:

ända jag följer på riktig tv och inte ladar ner är på spåret och antikrundan.

2009-01-26 @ 21:14:11
sofia:

antikrundan var länge sen för mig. jag gillar mest de som tror att någon gammal grunka de fått ur ett dödsbo ska vara värt flera hundra tusen, och så får de reda på att det är någon massproducerad, lättillgänglig skit som de kanske max får hundra spänn för. och så ser de så obekväma och besvikna ut, men det är för fula känslor för att visa, så de försöker spela oberörda, gärna säga att "men vi vill inte sälja den, den var ju farmors".

elias:

ja både det men även experterna som har sjukt osunda kännslo utsvävningar över flintlås pistoler och gammalt porslin. hela programet är ju som en blandning mellan mentalsjukhus och bildsjurnalen. informatift och galenskap i pefekt symbios

2009-01-27 @ 18:13:20

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback