rocket queen - guns n' roses


Hur orkar man egentligen laga mat varje dag? Lunch och middag, för frukosten är fil för min del. Men det är ju så jävla jobbigt. Man gör ju ingenting annat än att laga mat. Jag sparar undan lunchportioner, jag försöker att bara laga det snabbast möjliga, jag försöker att spara in matlagningstid på alla möjliga sätt. Ändå känns det som att mina dagar är fyllda med matlagning.

Om det bara var att laga maten. Nu är man ju tvungen att diska och städa undan också. Det tar en jävla tid, särskilt om man är perfektionist.

Och nu har det här helvetet resulterat i ett jävla blogginlägg också. Kanske det tråkigaste blogginlägget ever. Måste man äta lagad mat hela tiden? Måste man äta varierat? Jag tror att jag ska koka 15 ägg ikväll, så kan jag äta knäckebröd med ägg hela veckan. Jag vill inte se en skärbräda eller en diskborste igen.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback