I'm sticking with you - the velvet underground


Nattens irritationsmoment.

- Föräldrar som kallar sin barn för barnens ålder. Exempel: "min sjuåring tycker om fisk men treåringen vägrar".  Ger associationer till den från kvällstidningar välkända och lite obehagligare "35-åringen". Men det är ok, för på det här viset slipper man hålla koll på vad folks barn heter. Man kan bara föreställa sig en lintott i lämplig längd och allting faller på plats. För man är ju i regel så nyfiken så man knappt kan bärga sig, när det gäller att få information om vilken av ungarna som äter respektive inte äter fisk.

- Ambivalenta kärlekspar på facebook. Ok, ni gör slut och blir ihop minst en gång om dagen. Hur ni orkar med det, det begriper jag bara inte. Särskilt med tanke på att ni varje gång måste gå in på facebook och ändra på all information. Slog det er någonsin att det sedan går ut på newsfeeden till alla på er vännerlista. Jag vill väldigt gärna kunna gotta mig i att andras förhållanden går åt helvete, men varenda jävla gång den där lilla hjärtsymbolen dyker upp så är det samma gamla strulpar som blivit ihop eller gjort slut.

- Bana 8, värld 3 i Super Mario Bros 3. Den med den där stora fisken som äter upp en. Jag är så jävla förbannad på den just nu.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback