orion - metallica


Den 6 oktober skickade jag in kompletteringsuppgifter till en lärare. Jag hade varit förkyld och missat två seminerier, ergo jag var tvungen att skriftligen bevisa att jag läst kurslitteraturen till de här seminarierna. Han skickade direkt ett mail tillbaka och bekräftade att han tagit emot filerna, och att han snart skulle sätta betyget.
Efter det hände ingenting. Veckorna gick. Jag skickade några mail och frågade om betygsättningen, men ville inte vara för tjatig. Jag hade ju trots allt själv varit sen.

Nu har det här hängt över mig, och som jag skrivit förut, knappast legat mig i fatet. Jag får inte registrera mig på c-kursen, och jag får antagligen inget studiemedel från CSN. (Det här löser ju sig i det ögonblick som betygen kommer in, men stressen är olidlig).

Ikväll kommer jag att träffa läraren i fråga, och därför hade jag planerat att ta upp det här på riktigt, och få ett slut på det. Men så idag, på morgonen, hade han mailat mig och undrat vart mina kompletteringar var. Va? Han hade ju själv bekräftat att han tagit emot dem, och detta var mer än tre månader sedan. Till samma kurs hade vi dessutom två examinationsuppgifter som skulle mailas in, och jag minns att han inte hade fått den ena av dem, trots att jag skickat den. (Jag dubbelkollade, jo, den var med). Den fick jag också höra om, och skicka in på nytt.

Nu ska jag kanske inte gnälla. Och jag är ledsen över att jag tjatar om någonting så långtråkigt på bloggen. Men det grämer mig som fan. Hela vårterminen, min lägenhet och min förmåga att kunna betala för maten jag äter, hänger på en skör tråd just nu. Jag skickade idag på nytt in mina kompletteringsuppgifter. Alltså borde den här härvan snart redas ut. Mailet är positivt, för nu löser det sig. Men jag vill på något sätt få rätt i det här. Nu är det jag som är idioten, nu verkar det som att jag inte skickar in saker, nu verkar det som att jag strular. Fast jag fixade det här, den 6 oktober närmare bestämt.

Sensmoralen är: var aldrig någonsin för finkänslig eller dumstolt för att tjata och vara obekväm.

Kommentarer
Jocke:

Jag hoppas att du också bifogade en kopia på mailet där han bekräftade att han reda tagit imot alla filerna.

Givetvis med en bara aningen för trevlig text så vedebörande kan känna att det egentligen borde stå "vafan pysslar du med. Rådda eller dö. Din mamma luktar curry!" men inte agera på det.

Rätt ska vara rätt.



sofia:

nej, jag vågade inte riktigt vara så kaxig. jag är rädd att han skulle bli sur och ytterligare förhala processen. men vid behov har jag ju möjligheten att "bevisa" det.

2009-01-19 @ 01:26:55
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Hanna:

Jag har ett minne av att det handlar om idéhistoria? Själv väntar jag på att få min sista tenta rättad från a-kursen i idéhistoria vid SU och nu kan jag självklart inte sluta att vara nervös för att det är samma virriga lärare som ska sätta ditt betyg, som också ska rätta min tenta. Vilka kufar! (Ja, självklart målar jag fan på väggen i förskott, det är alltid enklast så.)

2009-01-19 @ 22:15:16
sofia:

hanna - visst är det idéhistorian. så du läser också det, ska du läsa b-kursen?

på grundkursen är det lite mer strukturerat med lika långa delkurser som avslutas med tenta, det tror jag inte blir några problem. att det strular för mig är delvis mitt eget fel, om man är lite mer på alerten så klarar man sig nog fint. jag fick faktiskt betyget idag, så det gick fort ändå.

2009-01-19 @ 23:31:05
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Hanna:

Nej, den här terminen blir det statsvetenskap och tyska (om jag orkar gå på tyskan varje onsdagkväll, jag trivs rätt bra i soffan med).

Lättande att du fick betyget, annars vore det ju typiskt att det skulle dröja ännu längre.

2009-01-20 @ 10:41:04

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback