argy bargy - cock sparrer


Jag har nästan glömt att jag har en blogg. Men nu när jag kom på det så ska jag fan skriva ett inlägg innan hela skiten raderas på grund av inaktivitet eller något sånt. (Och så ska jag skriva fler inlägg snart. När höstterminen släpper sitt järngrepp runt min strupe så.)

Så, en uppdatering är kanske på sin plats. Julen bestod av arbete, så inte så mycket att berätta om det. I måndags körde vi ner till Malmö. Jag satt inklämd i Oskars bil tillsammans med fyra sköna snubbar. Vi stannade på Max i Linköping och jag fick akut apititlöshet efter att ha hört en medelålders man räkna upp alla dipsåssmakerna på bredaste östgötska. No offence, men gu vilken fäjn måubäjl. Sedan hittade vi massor av heta kasetter i handskfacket, i stil med "Euro Techno Party 3". Småland och neråt var med andra ord a blast. Vi kom fram och blev avdumpade vid vårt fancy hotell vid Gustav Adolfs torg. Första kvällen träffade vi Gillis och
Ericka, åt libanesiskt och drack öl. Allting var jättetrevligt tills vi insåg att krogarna antingen stängde eller var proppfulla.

På tisdagen vaknade vi tidigt, åt hotellfrukost (åh, det är det bästa med att bo på hotell), och gick ut på mellandagsrean. Jag tänkte: åh nej, vilket projekt. Men vi bodde ju mitt i smeten, så det hela gick mycket smidigare än man kunde tro. Om man är i Malmö så måste man ta sig från Södra förstadsgatan till Kärleksgatan och gå mot Davidshallstorg. Eller hur det nu stavas. På vägen kommer man att hitta åtminstone en värd vintagebutik, en Tjallamalla, världens snyggaste kläder på Popolino, och kitschmeckat Missjuniversum. Lunchen var självklart falafelrulle. Falafelrullarna finns i två storlekar: stor och extra stor. Jag älskar det, det är helt rätt inställning.
Jag hittade nyårsklänningen på rea och köpte ett rosetthalsband:




På kvällen hängde jag med de där sköna snubbarna, drack öl och kollade på när de spelade tekken och mortal combat. Jag kunde faktiskt spela tekken hjälpligt en gång i tiden, men av rädsla för att misslyckas höll jag mig till någonting jag sannerligen har talang för: öldrickande.

På självaste nyårsafton sprang jag runt som en galning i butikerna och letade efter strumpbyxor med söm. Det närmaste jag kom var ett par strumpbyxor med ett vitt mönster i en rand bakpå för nästan 400 kronor. Så jag gav upp den idén. På kvällen gick vi hem till Gillis och Ericka, åt middag, bråkade om vem som skulle välja musik, drack champagne på tolvslaget o.s.v. Vid tolv lämnade vi detta, mer traditionella nyårsfirandet, för en taxi till den alternativa nyårsfesten, befolkad av the punx and skins o.s.v. Jag var redlöst berusad och hade ingen jävla aning om var i Malmö jag befann mig. Men lyckligtvis vaknade jag upp i hotellrummet den 1 januari, utan en skråma och utan att ha tappat bort någonting. Vi beställde filmkanalerna, köpte en massa läsk och det var det. Dagen efter åkte vi hem.

Och. Nu är jag alltså hemma. Fan vad kallt det är också. Nu måste jag ta tag i mina jävla skolgrejer. Jag är en sån loser.


Kommentarer
clive:

Om du tröttnar på halsbandet så kan jag förbarma mig över det.

sofia:

jag har redan lyckats bryta av en bit på de där banden som sticker ner. jag är uppenbarligen inte tillräckligt pimpinett.

på missjuniversum kan man köpa de där. (länk finns i inlägget.)

2009-01-06 @ 12:36:54
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback