no more mr nice guy - alice cooper


Jag skrev ju om den självutnämnda snälla killen igår. För att tydliggöra vad jag menar har jag nu helt enkelt klippt och klistrat lite från vad google gett mig på några utvalda sökord. (Varför passagen blev överrepresenterat är en gåta. Eller?)

Varför får rånare och andra ganstrar på kåken mängder av kärleksbrev? Hyggliga vanliga grabbar som försöker vara jämställda är tydligen inget att ha.
Det är typ här bitterheten mot kvinnor börjar ta överhanden, och den hyggliga vanliga grabben som försöker vara jämställd (vadå försöker?) börjar bli mer och mer lynnig. Och alla killar som är i förhållanden med tjejer är gangstrar. Alla.

Halloj! är en snäll omtänksam kille, ser väl inte helt jävla vanskapt ut och är allmänt lugn. har bra intressen och har aldrig gjort någon nåt ont... Hur som helst verkar såna som jag inte vara särskilt populära bland tjejer.. Oftast i regel verkar fruntimmer vilja bli lite dängda, bedragna och gärna bortvalda för en ölkväll med polarna.. Varför vill tjejer bli så illa behandlade? Många säger att dom vill ha snälla killar men de är fan bara ljug!
Ordvalet fruntimmer. Oh well.

För många tjejer tycker att slödderkillar med kvinnomisshandel och skit i bagaget, det vet som om men dom ÄLSKAR killen endå? Vad händer med oss städade killar som bara vill ha ett normalt förhållande? Är vi för tråkiga och inte spännande nog? Kanske skrik och kärringmisshandel är spännande?! Hm många som verkar tycka det :/ Slödder som dom misstar för 'alfahanar' bara för att dom går hårt på och inte visar rädsla och kan snacka. *tuffa killar* Skriker och skränar och raljerar.
Ordvalet kärringmisshandel tycker jag talar för sig. Den här killen skulle jag inte gå igenom en mörk skog tillsammans med. Hur städad han än själv utger sig för att vara.

har blivit lämnad av en tjej för att jag inte var gapig,otrogen,kaxig nog...
Hur många tror på att det här var anledningen till att hans flickvän lämnade honom? Hon bara "nej, du har ju inte vart otrogen en enda gång, nu äre slut".

Konstigt när tjejer sitter och snackar skit om lugna, snälla och vettiga killar och spottar efter dem. Och sedan springer iväg till gapiga våldsmän, i många fall i tron att de kan rädda världen. Över hälften av männen där ute är svin för att tjejer ser ner på dem när de är vettiga. Konstigt att dessa män har sne kvinnosyn.
Ja, de personliga misslyckandena i kärlekslivet verkar som en bra grund att göra omdömen om halva mänskligheten på. Vänta, kan det vara så att det är kvinnors fel att samhället inte är totalt jämställt - de har inte i tillräckligt hög utsträckning belönat mäns goda uppförande med sex och kärlek?


Jag hittade också det här briljanta inlägget i samma ämne. Så mitt inlägg var egentligen i onödan, men det visste jag ju inte då.



Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback