part time punks - television personalities


Ok. Inga betyg ännu. Ingen panik. Jag vet ju att jag är klar med kurserna och att betygen kommer att rapporteras in. Säkert innan veckan är slut. Men idag skulle jag registrera mig på C-kursen, och detta utan några inrapporterade betyg. Den gick inte. Jag får, efter mycket snack, börja på dispans. Det är ok, för jag vet att det här löser sig. Det är bara omständigheterna som arbetar emot mig.

Men sekreteraren på institutionen var väldigt ... mekanisk i sin handledning av ärendet.

Hon: Men ... du har inte några betyg. Du har inte läst.
Jag: Jo, jag har bara haft kompletteringsuppgifter som släpat efter. Jag får snart betygen, det kommer att lösa sig.
Hon: Utan betyg kan du inte registrera dig på c-kursen.
Jag: Ok, men kan jag registrera mig senare då? Jag kommer att få betygen, men de är inte inne i systemet exakt just nu.
Hon: Du har inga betyg.
Jag: Ja, ok, det vet jag.
Hon: Du måste ha betyg för att registrera dig på c-kursen.
Jag: Jag vet det. Men jag får inte tag på lärarna, vet du om någon av dem är här idag? De kanske kan skriva ett intyg att de håller på att sätta betygen eller nåt?
Hon: Om du inte har tagit poäng kan du inte få något studiemedel.
Jag: Ja, jag är redan ganska uppstressad över det. Men jag undrar bara om jag kan få registrera mig senare?
Hon: Du måste ha betyg.
Jag: Ja, och de kommer att komma, jag har blivit färdig med allt och väntar bara på att få betygen. Det här har snart löst sig.
Hon: Du måste ha betyg.

Computer says no.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback