mandatory suicide - slayer


Vi kör Aftonbladet Wendela igen.
En artikel intresserade mig särskilt. Några killar startar en sida där man kan gå in och donera pengar för att några utvalda tjejer ska få skönhetsoperera sig. Tjejerna ska även vika ut sig och gå på någon slags vinnardejt med någon av de som donerat pengar. Sidans slogan är "a celebration of the female body". Vilket är jättekul, eftersom hela konceptet går ut på att normala kvinnokroppar är för fula och måste opereras om, plastas till, för att duga. Slutprodukten är en kropp som jag inte sett på en enda riktig, levande kvinna, (trots åratal i omklädningsrum), bara på retuscherade bilder i livsstilstidningar.

Jag och Henrik pratade om det för ett tag sedan. Vem är det som föredrar de här helrakade plasttjejerna? När jag var femton led jag av uppfattningen att alla killar ville ha en plastikopererad miss universum. Jag trodde att det skulle vara omöjligt att tända sexuellt på mig, för jag var ju helt normal. Jag hade ingen glänsande solariebrun kropp och inga åtta-kilos-tuttar som guppade i någon otrendig minibaddräkt. Lägg märke till att jag inte menar att man kanske föredrar stora bröst eller photoshoppad hud, utan att förmågan att kunna tända sexuellt på någonting avvikande var stympad.

Tio år senare kan jag själv inte tända sexuellt på någon som har ett så svagt psyke, att han behöver litervis av vax, solarier, plastikkirurger och bildredigeringsprogram för att få upp kuken. Det känns direkt omanligt att vara så ... prinsessan på ärten.

Jag tror att det som verkligen behövs är en sida på internet, där utvalda män kan få gå i terapi mot sina divalater och tillkortakommanden på det sexuella planet. På sidan kan man donera pengar för att betala för den här terapin. Sedan ska deras succéberättelser publiceras, och några av de som donerat pengar ska få träffa männen i verkligheten och få höra hur de återfick sin sexlust och sin drift att sätta på. Sidans slogan ska vara "a celebration of the male psyche".


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback