lätt distanspass som inte kändes lätt


Tre kilometer i lugnt tempo, det borde vara peace of cake för mig just nu. Det är det inte. Det är pest och pina och det beror på att jag inte får någon luft. Andetagen blir grunda, som om lungorna krympt över natten. Luftrören blir igenslemmade, näsan helt täppt. Alltså kändes det inte särskilt lätt, nej, tvärtom. Kändes som att springa med enbart ett litet sugrör att andas genom. Har provat allergimedicin och allerginässpray, men det hjälpte inte. Kanske är det bara en svacka, något tillfälligt. Jag väljer att tro det. Någon gång vänder det här, och när det väl gör det, då ska jag bara njuta av det. Förresten, så gick det "för fort" enligt programmet idag. Kanske var det därför, men det tror jag inte. Så fort gick det trots allt inte.


Distans: 3,00 km
Tid: 00:17:40
Snitt: 5:53 min/km


Kommentarer
Anders Salkai:

Jättekul med en blogg som handlar uteslutande om löpning! Keep up the good work!

2009-07-11 @ 22:57:22
elias:

vart var ni i går?

2009-07-12 @ 13:33:27
jenni:

gårdagen var mycket kul! trodde du skulle vara där...

sofia:

jenni och elias - hade så gärna kommit dit, men sen fick jag jobba över och kändes mig bara opepp och trött. skulle jobba på söndagen också, så det blev att gå hem och stupa i säng istället. vad kul att det var kul, åh, jag önskar att det kunde varit nästa helg istället, när jag är ledig.

2009-07-12 @ 23:31:43
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback