megan fox och andra snygg-snygga tjejer


Ibland skulle det vara så skönt om man faktiskt försökte vara en sån där snygg-snygg tjej istället för att ha lite högre utseendemässiga ambitioner. En sån där tjej som Megan Fox som hade kunnat vara vem som helst under sminket. Det är sminket som är Megan Fox, det är sminket som är snyggheten hos de snygg-snygga tjejerna.

Tänk om det enda man behövde göra var att noppa sönder ögonbrynen, lägga en vit highlighter under katastrofen, använda ljusrosa läppstift, solariesola dagligen och pusha upp brösten i ett supertråkigt linne ... Tänk vad enkelt allt skulle vara. Den enda frisyren som finns är långt, utsläppt. Bara en sån sak. Själv har jag ständig hårångest, för jag vet inte hur jag vill ha mitt hår. Och hur jag ska sminka mig optimalt, om jag försökte vara en snygg-snygg tjej skulle jag bara tänka "hora" eller "fjortis" och veta precis vad som gällde: för mycket av allt. Garderoben är också kittad, det är bara att ha för kort nertill och för urringat upptill. Så fort man hittat ett urringat linne så har man en ny outfit. Skulle bespara en massa bekymmer. Och ärligt talat, någonstans kommer man också att vara snyggaste bruden i byn. Så jävla lätt.

Det här är inte ett skämt. Jag driver inte. Jag menar verkligen det: fan vad skönt och lätt. Varför ska jag jämt göra allt så svårt för mig själv? Hålla på och ha pretentioner och annan skit.






Kommentarer
Sandra:

Aha, det är så man gör för att slippa all kläd- och hårångest. Men seriöst, jag fattar inte varför alla tycker dessa tjejer är så snygga. Hälften ser äckliga ut och resten ser tråkiga, tillgjorda och hemska ut.

Men så föredrar jag unika utseenden, helst utan ett kilo smink.

sofia:

nej, den här sortens utseende har verkligen fallit mig ur smaken. om jag någonsin gillat det. jag antar att jag måste ha gjort det, för alla verkar ju ursprungligen förknippa urringning + mycket smink som "sexigt". det är liksom standarden när man är tretton och ska försöka vara snygg.

2009-07-15 @ 22:31:34
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback