myggbett


Fick massor av nya myggbett igår under joggingrundan. Eller direkt efter. Någon gång under kvällen, i alla fall. Jag hatar det. En gång satt jag uppe en hel sommarnatt och drack vin och skrålade (eller en gång, vad fan) och när jag vaknade var hela kroppen täckt av myggbett. Jag var helt prickig. Dessutom var jag allmänpåverkad. Jag hade varit en vårdslös bilförare om jag fick köra bil. Jag vinglade runt och mådde illa. Ungefär som jag känner mig av gräspollen och värme. Detta om detta.

På måndag börjar jag jobba. Den här ledigheten tog slut i ett nafs, som ledigheter har en tendens att göra. Jag känner mig inte helt redo att börja stiga upp tidigt, kompromissa om min egen tid och missa allt roligt som trots allt händer i djungelvärmen som varit min tillvaro den senaste tiden. Enligt mitt schema ska jag dessutom jobba ganska mycket. Väldigt mycket. Det är heltid, men jag kan inte riktigt greppa hur jäkla mycket det är att jobba heltid. Sen blir det lite lättare i augusti. Och därnäst väntar höstschemat. Jag hoppas på att få jobba kanske 80%. Det vore helt underbart.



Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback