om twilight


Nu är jag inne på tredje Twilight-boken. Att läsa Twilight är lite som att vara ihop med någon som vägrar ha sex innan man gift sig. Det är helt enkelt ganska jobbigt. Man bara väntar på att något ska hända, att det äntligen ska komma någon urladdning till all den sexuella frustration som byggts upp, men ingenting händer. Ingenting händer. Jag håller på att förgås, jag bara läser och läser och allt man får är några ömma läppar som pressas mot någons bekymrade panna. Det duger inte längre. Nu måste de för fan ligga snart.

Nu har jag några concerns kring alltihopa.

- Hur gör de när Bella har mens? Om ett litet papercut kan orsaka så mycket skada?
- Hur ska de lösa problemet med Edwards brist på blod? Hur ska han få upp den, uppriktigt sagt?

Ja. Det var nog allt så länge.





Kommentarer
Misery:

haha, jag har läst allihop, efteråt så känner man sig mest bara smutsig.

och ang. den sexuella frustrationen så tror jag de är jävligt färgade av att stephenie meyer är mormon.

2009-07-19 @ 22:19:46
sofia:

åh nej, är hon mormon? jag visste väl att det fanns någonting sadistiskt över det hela. kommer det någon closure på deras sexuella frustration, eller ska man vända sig till fan fiction-sidorna?

Misery:

klart hon är, och det blir tydligare och tydligare ju mer man läser.

och jodå det kommer, men vänta dig inga grafiska detaljer.

2009-07-20 @ 16:22:26
sofia:

yesss!!! då har jag åtminstone något att se fram emot. de grafiska detaljerna kan jag hitta på själv, eller eventuellt överlämna åt fanfiction-sidorna. men inget svar på mina concerns, antar jag. jag får väl skriva ett brev till författarinnan.

"bästa stephenie meyer ... jag har lagt märke till att ..."

2009-07-21 @ 01:03:20
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Misery:

jodå hon har hittat på svar på grejen ang hur det funkar med hans brist på blod, men du bör inte kolla upp det innan du läst klart för det tenderar att vara en del spoilers inbakat i förklaringarna, men glittervampyrer har kroppsvätskor iallafall, nån sorts väldoftande gift om jag mins rätt.

2009-07-21 @ 10:34:37
Jocke:

Alltså det är klart glittrande enhörningsvampyrer har ck one och inte blod, galla och lymfvettska i kroppen.

Anne Rice hade i alla fall den goda smaken att fylla Lestat och hans entourage med fotogen, så man jkunde tända eld på dem med tanken.



Angående att de ska ligga med varandra så kan det ju faktiskt inte hända innan A Hon blir vampyr eller B han blir människa.

Annars blir det ju rasblanding och sånt är ju inte okej i Amerika. Särskilt inte i SLC.



Också om att vampyrer och människor inte får ha sex : När Buffy och Angel till slut låg med varandra blev ju Angel till en demon som torterade Buffys kompisar, var elak mot gamla, barn & djur samt vägrade källsortera tills Buffy skickade honom till en helvetesdimension (där tiden gick mycket snabbare)i tio tusen år, så att han kunde coola ner lite. Sen åkte han till LA och skaffade barn med sitt ex (numera Dexters flickvän) i stället. Behöver jag säga att Angels ex också var vampyr?

2009-07-21 @ 11:19:32
Misery:

Jocke: men det var ju på grund av angels förbannelse han gick apeshit när han nailade buffy, inte hans vampirism.

2009-07-21 @ 18:25:49
sofia:

wow! värsta specialkunskaperna!

2009-07-23 @ 13:32:49
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Jocke:

Ja, jag har ju sett alla avsnitt av buffy utom två (avsnittet efter the body, och ett av de sista avsnitten. Kanske det fyra avsnitt från slutet av serien). Och Angel. Och Firefly Och Dollhouse. Alla jävla joss whedon serier som finns.

Firefly var bäst och Buffy roligast.

2009-07-27 @ 03:11:20

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback