tråkblogg


Den här månaden innehåller hektiskt mycket jobb, så det blir inte så många blogginlägg just nu. De som blir är ganska trista, faktiskt. Det ska bli bättre med den saken. Tills vidare tar vi en uppdatering i punktform.

- 20 juli, mark the date. Då släpper H&M sin höstkollektion i internetbutiken, och för en gångs skull ska jag vara först, och inte sitta där med ett urplockat sortiment som bara har storlek 34 och 44 att välja bland. Åh, höstkläder, jag älskar er.

- Twilight utläst, nu är det dags för uppföljaren. Farligt beroendeframkallande. Kommer på mig själv med att ha erotiska dagdrömmar om Edward Cullen. Skärpning.

- Twilightfilmen sedd, gör inte om mitt misstag. Det var en plåga att ta sig igenom den.

- Nästa stora utgift för mig blir definitivt ett par arbetsskor. Riktiga, foträta (och svindyra) grejer. Jag har så ont i benen efter jobbet att jag bara vill sänka ner dem i ett isbad. (Det är något jag frekvent dagdrömmer om på väg till tunnelbanan).

- Invägningen igår: minus ett kilo.



Kommentarer
Monica:

Om du inte bryr dig om hur skorna ser ut är faktiskt ett par riktiga foppatofflor det bästa man kan jobba i. Man riktigt studsar fram och fotsvett existerar inte.

Det finns ju nättare varianter. Och priset är bra!

2009-07-14 @ 12:48:19
sofia:

m - not gonna happen ...

Jocke:

I twiligt, varför gillar han henne?

Dt fick man aldrig reda på i filmen. Att hon gillar honom kan ju enklast förklaras med att han är vampyr, men vad är den omvända attraktionen och avd bygger egentligen deras förhållande på? I

filmen, som är min hela Twilightupplevelse just nu, så zoomar kameran ut och det börjar spelas fin musik i varje scen där de kan tänkas prata om något viktigt, tex när de är högst upp i ett träd.

2009-07-14 @ 13:55:33
sofia:

jocke - det är ju lite vagt det där, även i boken. (men i filmen har de ju hackat upp och förändrat handlingen sådär förstår man ju nästan inga motiv de har bakom några av sina handlingar).

edward känner en särskild attraktion till just bellas blod. första gången de ses har han därmed svårt att kontrollera sig själv, och är rädd för att rämna det liv som han och hans "familj" byggt upp i forks. därav den kyliga reaktionen. så någon slags dragningskraft har de på varandra som inte har någon särskilt bra förklaring, egentligen.

2009-07-14 @ 16:53:40
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Sandra:

i hear you sister! ett par ordentliga skor är fan livsviktig om man går och står mycket i jobbet. på mitt förra jobb grät jag när jag kom hem för att jag hade så ont i fötter och ben, till slut vågade jag fråga chefen om ett par arbetsskor, haha. :P



2009-07-14 @ 20:57:46
URL: http://slagath0r.blogspot.com
sofia:

sandra, oj, fick du av chefen? på mitt jobb köper alla sina egna skor. och man måste verkligen köpa ett par arbetsskor, även om man bara köper ett par billiga tofflor, för man kommer inte vilja använda skorna man har på jobbet någon annanstans. det blir de för äckliga för.

men några arbetsskor blev det i alla fall inte idag, jag orkade inte åka iväg ... nästa lediga dag kanske. usch.

2009-07-14 @ 22:35:04
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback