värmehelvetet är tillbaka


Helt slutkörd idag igen. Klockan är snart ny dag och vad ska jag göra: jag ska ut och springa. För någon gång ska man ju hinna med det också, och resten av den här dagen fuckade ur. Som det gör när det är varmt. Först började dagen helvetiskt tidigt, 05.45, jag åkte till jobbet och där var det ju ... varmt. Och jag mår ju direkt dåligt när det är varmt, så det var verkligen ingen höjdare. Henrik kom och mötte mig efteråt och vi försökte gå en promenad i Tanto, men det var direkt plågsamt. Jag fick blodtrycksfall någonstans vid Hornstull och fick klänga mig fast i Henriks arm för att inte rasa ihop på marken. Hatar värmen, förlåt, men jag gör verkligen det. Grejen är att jag förstår inte vad just jag gör för fel? Jag dricker mycket, jag håller mig i skuggan. Ändå droppar blodtrycket så fort det blir varmt, jag känner mig yr, svimfärdig och har svårt att hålla mig upprätt. Huvudet känns som en kolsyrad läsk som någon skakat om. Har dock inga hypokondriska teorier för det här. Och förresten hade jag börjat hoppas på att sommaren skulle vara över. Att det sista skulle kunna regna bort. Hade passat mig utmärkt.

Vad mer? Somnade som en liten bebis vid 17-tiden, vaknade upp på en dreglig kudde vid 20-tiden och är nu ska jag alltså springa. När jag kommer hem ska jag äta knäckebröd och läsa andra Twilight-boken. Jag är faktiskt (!) ledig i helgen.


Kommentarer
Sandra:

Hurra! jag är också ledig i helgen. :D

Värmen vet jag inte vad du ska göra åt.. Hade det precis som du förut, å hatade värmen. Vet inte vad det beror på men de senaste 3-4 åren så har jag tyckt att det är skönt (i måttliga mängder förstås).


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback