mattjat


Igår storhandlade vi. Fatta att jag spenderade min lediga dag på att först sitta och komma på maträtter, skriva ner listor av ingredienser, bråka med min kille om vilka maträtter vi vill äta och sedan åka iväg och handla, alltid lika frustrerande. Och så fort man kommer hem måste man börja laga mat till alla matlådor man måste ha med sig till jobbet. Så rök även den dagen.

Men en enormt känsla av tillfredställelse får jag i alla fall. Nu finns det mat som räcker exakt två veckor. Jag behöver inte lägga en enda krona mer på den posten tills dess. (Förutom the occasional grönsak från ICA). Jag behöver inte fundera på vad jag ska äta, för jag vet redan. Och det bästa är att alla rätter är kaloriberäknade så att jag kan äta dem och fortfarande ligga på energiunderskott. Så det var verkligen värt det egentligen.

Hela projekt formtopp handlar egentligen om att planera. Det är inte svårt att äta 1300-1500 kcal om dagen, det är ingen svältdiet. Det svåra är att ha glömt matlådan och vara svinhungrig, ha en halvtimmes lunchrast och inga bra alternativ. Det är där det går utför. Ett kilo down, hittills. Fyra to go, eller nåt. Jag förutspår att jag kommer bli så jävla snygg. Jag kan knappt vänta.




Gårdagens middag, dagens lunch och dagens middag.




Kommentarer
Sandra:

va äre för nåt? ser asgott ut! recept? :)

Jocke:

Jag kan varken se eller egentligen mäta mig till någon skillnad på de sju kilo jag har gått ned under sommaren. Det är lite trist. Det skulle nog gå om jag hade haft våg, måttband och digitalkamera redan från dag ett (har fortfarande ingen kamera). Men igår var jag på krogen och drack bara vatten. det funkade men var ganska mycket tråkigare.

2009-07-15 @ 17:43:02
sofia:

sandra - åh, det är bara pasta och tomatsås, men jag lägger upp receptet i ett inlägg. jag äter pasta med tomatsås hela tiden, känns det som.



jocke - ja, det är mycket roligare om man dokumenterar skillnaderna. helst ska man ha ett par fatpants som man kan testa kontinuerligt för att verkligen greppa att man blir mindre. jag ska ta bilder någon dag och ta alla mått, så kan jag föra statistik sen.

visst är det jävligt trist att inte dricka? har några nyktra fester i bagaget nu, och det är verkligen inte samma sak.

2009-07-15 @ 21:48:36
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback