dagen


Vi skulle ha badat idag, men åkte istället till söder för att äta en jättesen lunch på
Hermans. Jag har aldrig varit där, men det var en grym vegetarisk buffé och jättefin utsikt. Kan tänka mig att det blir ganska fullt där om man äter på "ordinarie" tider. Därifrån gick vi till gamla stan och science fiction-bokhandeln. Jag köpte Twilight, för den var uppradad överallt i hela butiken kändes det som, så jag var ju tvungen att ge med mig. Apropå vampyrer och scifi-bokandeln, igår såg vi 30 days of night på film, så jävla äcklig. Jag är en sån som blir rädd på riktigt av skräckfilmer så jag vågade ju knappt gå på toa själv efter den. Jag försöker samla mod till att se Eden Lake ...

I gamla stan hittade vi en loppis som iofs inte hade så mycket vi ville ha. Men i källaren ska det ha funnits ett fängelse för länge sedan och man skulle kunna känna skumma vibbar vid ett piano där nere. Fullblodsskeptiker som jag är så kände jag förstås ingenting. Sen gick vi vidare längs vattnet och på östermalm hittade vi en helt fantastisk affär som jag inte minns namnet på, som sålde 50 och 60-tals-möbler, en hel del moderna designklassiker. Det var ett litet paradis, helt enkelt.  Visst var det dyrt men inte så farligt som jag först tänkt mig. Där ska jag hitta en golvlampa någon gång, det känner jag på mig.







Nu är jag hemma igen och ska, hör och häpna, faktiskt ge mig ut att springa om en timme eller något sånt. Sen ska vi se på film. Det blir antingen The Wackness eller The Warriors. Henrik hade inte sett Warriors, så jag kände mig hugad att introducera honom.


Kommentarer
Sandra:

The Wackness, grymt bra film!!

Och jag är också rädd för skräckfilmer, på riktigt. Vågar inte gå på toa själv, drömmer mardrömmar och så vidare. Men man får tydligen inte vara rädd längre som vuxen, för alla bara fnissar åt en och skämtar om det. :(

sofia:

det blev the wackness, och den var skitbra!!! jag blev lite kär i luke.

jag har sett så mycket typ ... zombiefilmer som inte är läskiga på riktigt utan mest roliga, man kan dras med i spänningsmomenten under själva filmen, men så fort man är klar med den så har man glömt den. men andra typer av skräckfilmer är ju verkligen jobbigt läskiga. man får väl vara glad att man har fantasi eller nåt.

2009-07-02 @ 01:08:06
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback