vardagsmotion


Jag brukade tycka att det var en bra grej att jag måste röra på mig så mycket på jobbet, men nej. Det är det inte. När jag sätter mig ner på tunnelbanan på väg hem så känns det som att kroppen bara "vad fan är det här?" av ren ovana vid att få sitta ner. Och när jag ska springa sedan, ja, då protesterar benen återigen. Det gör fantastiskt jävla ont. Ont under fötterna, i hälsenan, runt anklarna, i benhinnorna, i knäna. Den enda förbättringen jag märkt är i bålmuskulaturen.

Helvetes jävla skit. Jag borde ha mina hyperteknologiska superstördämpande joggingskor på jobbet istället.

Jag är så jävla ledsen just nu. Nu väntar tio dagars jobb, med en dag ledig och jag kan inte komma på något sätt att kombinera löpträning med ett jobb som får mina knän att åldras åttio år.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback