wackness


Jag sprang idag. Enligt schemat skulle det vara ett lätt distanspass på 5 km. Det var varmt och jag kände mig döende. Efter någon kilometer började mina sinnesintryck bli förvrängda så att världen kändes som om DJ Screw hade screwat med alla ljuden. Den enda signalen jag fick från min kropp var ett entonigt: Stanna! Sluta upp med dumheterna. Jag hatar dig. Så jag stannade två eller tre gånger och förbannade världen och värmen (hade ju bestämt mig för att sluta klaga egentligen) och jag vet inte, men jag kan eventuellt ha börjat grina. Om det är något jag inte klarar av så är det när kroppen inte vill samarbeta med mig. När jag slutligen kom i mål hällde jag ut kanske halva vattenflaskan över huvudet och insåg att det var precis det jag saknade, mitt huvud var helt överhettat. Så fort jag kylde ner huvudet så blev jag mig själv igen. Så kan det vara.

Hemma gjorde jag lite styrkeövningar också. Tiden är med stoppen inräknade.

Distans: 5,00 km
Tid: 00:34:53
Snitt: 6:59 min/km


Kommentarer
Sandra:

imponerande att du ändå sprang hela sträckan. jag orkade verkligen inte mer än 3 km igår, rent kraftmässigt hade jag orkat men värmen tog död på mig. svetten rann från hela huvudet ner över hela mig. det var hemskt!

sofia:

ja, jag bävar inför mitt lite längre pass på söndag. tror det var 7 km. men då måste jag göra något annorlunda, kanske skaffa en keps som jag får blöta kontinuerligt. och springa med en vattenflaska, även fast det stör mig något oerhört att bära på något.

2009-07-02 @ 18:08:22
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback