a festivus for the rest of us


Vad ska ni göra på midsommar?

Själv sitter jag och känner skam över att inte vara bjuden till en enda, liten, jävla tillställning. (Nej ni behöver inte pity-bjuda in mig till någonting). Jag tänkte kanske ordna något själv, men det är nästan ännu mer skamligt. Skammen när folk ringer på midsommarafton vid lunchtid och avbokar allting. Klassikern Sofia bjuder på fest. När festen ska börja börjar istället telefonen, för en gångs skull, gå varm. Varm av folk som plötsligt upptäckt att de inte kan komma.

Den skammen kan jag gärna vara utan, faktiskt. Men vem fan orkar umgås med hjärndöda, acneangripna innebandykillar som vill höra Öppna landskap på repeat hela kvällen och sedan spy sill? Är det inte ungefär vad midsommarfiranden brukar gå ut på? Gärna ska man vara strandad på en liten skärgårsö också, så att det blir lite extra mysigt och ångestladdat när man vaknar upp med århundradets baksmälla och försöker komma på vad man haft för sig under gårdagen.

Jag vill egentligen bara göra en jordgubbstårta. Men det är slösigt att baka tårta om man bara är två. Henrik gillar inte ens jordgubbstårta. Och jag är ingen hetsätare. Det som en sådan ensamhetstårta annars signalerar.


Kommentarer
clive:

Jag skulle villja ha värsta brakfesten och det av två anledningar: Då kan jag baka minimffins och pimpa dem till att se ut som hostess cupcakes och för at köra mitt nya musikquiz. Men vi blir nog kanske en 4-5 personer som typ grillar och i bästa fall spelar lite boule eller TP.

elias:

jag tänker rocka en sill lunch på jobbet för att sen sova. orkar inte dansa runt penisar och supaskallen i bittar när hela helgen ger storhelgs tillägg på jobbet.

2009-06-15 @ 18:31:42
Kristin:

Jag ska göra noll nada zipp...och vara bitter över att inte bli bjuden någonstans. Kanske äta en jordgubbe.

2009-06-15 @ 21:39:26
jenni:

jag är inte bjuden någonstans heller, och har ingenting planerat, ser här ovan att elias jobbar. så jag ska väl vara själv och låtsas som att det är vilken dag som helst. jag skulle vilja ha blommig klänning och krans. det har aldrig hänt hitills och kommer förmodligen heller aldrig hända.

2009-06-15 @ 22:00:04
URL: http://stichordie.blogspot.com
Sandra:

Vi är bjudna på fest hos en kompis här i Bålsta. Blir lite get together eftersom vänskapskretsen är så utspridd. Lite lekar, alkohol och grilla (utan sill och spyor).

Alternativet är att jag får jobb, och ja.. då jobbar jag och får fett med cash! :D



Hade dock inte dött av att inte vara bjuden någonstans. Valborg t.ex. spenderade jag med pojkvännen, åt en pizza, kollade film och så gick vi till sängs vid 22.

2009-06-15 @ 22:46:02
URL: http://slagath0r.blogspot.com
Jocke:

Jag har inte heller något på gång. Så ordrar du något så kan jag dyka upp och säga småkorkade saker som om devar sjukt smarta.

2009-06-16 @ 13:37:53
URL: http://newlaseridea.com
sofia:

clive - grilla, boule och tp låter ju skitbra. och jag tycker du kan baka cupcakes till det också.



elias - jag har ju jobbat varenda midsommar sen ... jag vet inte när. så jag trodde verkligen mer om en ledig midsommar än såhär. jag kanske undermedvetet skyddat mig från midsommarmisslyckanden i alla dessa år.



kristin - vi är i samma båt.



jenni - vi kan ju kanske ordna en riktig festivus for the rest of us. så att vi får ha blommiga klänningar och baka tårta och allt sånt där. det förtjänar vi!

2009-06-16 @ 22:02:18
URL: http://bobbypin.blogg.se/
sofia:

sandra - valborg har jag redan firat, det betyder inget längre, tillsammans med högtider osm jul och nyår. been there, done that. midsommar har jag bara firat som barn i vuxnas sällskap. suttit vid barnbordet. och jobbat då, sen jag blev 18. jag tror att det är därför midsommar är så överdrivet viktigt för mig.



jocke - ja, för fan. jag undrar om man inte ska ta och styra upp precis nåt sånt. helt prestigelöst, sista minuten, take it or leave it. hm ...

2009-06-16 @ 22:10:30
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Jocke:

Jag blev oförhappandes utbjuden till en skärgård med sill och sprit, så kan det gå.

2009-06-17 @ 22:17:44

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback