destroy everything you touch - ladytron


Igår kämpade jag ur mig de sista ändringarna på min B-uppsats. De satt långt inne, jag har extremt låg motivation och Henrik har redan vid två tillfällen lyckats reta upp mig tillräckligt för att arbetsvägra. (Jag kan inte utföra den syssla som någon precis spydigt kommenderat mig att göra. Aldrig. Jag funkar så att jag gör tvärtom som den spydiga säger åt mig).

Jaha, nu är den inskickad. Känner bara tomhet. Det fanns ingen underbar känsla på andra sidan som väntade. Nu är det juni, snart är terminen officiellt över och jag är ledig tills jobbet börjar på allvar, i juli. Under tiden ska jag ... inte göra någonting. Det kanske verkar skönt, men jag tycker att det ska bli fruktansvärt. Det kommer bara att vara ett nytt asocialt vakuum som till slut gör mig helt galen.

Och idag hade jag fått meddelanden från en gammal klasskompis på facebookchaten (jag visste knappt att det fanns en chat). Han började enkelt med några hej och hur mår du men eftersom jag inte var vid datorn och således inte svarade honom, så började man ana en viss frustration och ilska i replikerna. Samtalsämnet gick över till att peka ut och fortsätta reta mig för sakerna jag blev retad för i mellanstadiet. Bara det att det tar inte lika bra längre. Han frågade om jag fortfarande handlade på Myrorna* (ja), om jag fortfarande har komplex för mina utåtstående öron (nej), och något om min lillebror som jag inte minns. Förresten: att han minns? Det här gällde ju inte ens honom? Efter det kom några obscena, nedvärderande tillmälen i versaler. Verkligen inte rumsrent någonstans, precis på gränsen till att man borde polisanmäla det.

Lite chockad blev jag. Tog bort honom från vännerlistan. Han verkade inte riktigt klok redan första gången jag träffade honom och han verkade lite out of control när han plötsligt tog kontakt via den där gudsförgätna sidan.



* Vid ett tillfälle i mellanstadiet hade jag med mig en plastpåse till skolan med det karaktäristiska Myrorna-M:et på. Jag visste inte själv att M:et stod för Myrorna, det var antagligen mina föräldrar som handlat där. Jag handlade liksom bara lösgodis och Min Häst-tidningar på den tiden. Men påsen gav iaf upphov till livslånga(?) trackasserier. Det var skabbigt och ett tecken på fattigdom att handla på Myrorna. Nu var ju inte min familj särskilt fattig, men jag kan bara föreställa mig vilket helvete det måste vara, om en jävla påse med ett M på kan leda till allt det där.
Men för all del. Nu handlar jag ofta och gärna på Myrorna. Det är säkerligen den affär jag går i och köper mest från. Det är typ min favoritaffär. Så, ja, Rickard Bjurström, jag handlar fortfarande på Myrorna.


Kommentarer
Sandra:

Haha, men vilken störd kille! Varför i hela friden kände han att han behövde skriva det där? Som ett straff för att du inte var vid datorn? Eh.. Folk!!

jenni:

oh my vilken galing! och han kan helt uppenbart inte må så bra i dag om det där är sättet han beter sig på. väldigt konstigt också. han kanske sitter inne på någon avdelning...

2009-06-04 @ 18:53:12
URL: http://stichordie.blogspot.com
clive:

Det där bekräftar min teori om att Facebook är ett vattenhål för folk som längtar tillbaka till grundskolan då dom var kungar, till skillnad från nu då dem är försmådda, osynliga arbetare på ett stort företag.

2009-06-04 @ 20:19:47
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

sandra - just det reagerade jag också på. en normal människa hade ju fattat att den man försöker chatta med inte är vid datorn för tillfället. men han tog det tydligen personligt.



jenni - och det är det jag tror är grejen. att han mycket väl kan vara en stammis på olika institutioner, att döma av konversationen.



clive - man får bara se till att inte bjuda in dem till ens liv. jag gjorde en rejäl felbedömning. det här stämmer väl rätt så bra:

http://site.despair.com/socialmediatee/

2009-06-05 @ 01:01:01
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

vi får väl se om han kommer in på jobbet snart då vi ska ha hela söderort som upptagnings område nu.



det värsta med sånt där att han säkert känner sig som vinnaren i den där konversationen vilket man aldrig vill ge dem.



ända jag stöter på från min tid i gnesta försöker också med sånt där när man kikar förbi men då kan man ju oftast göra bort dem på en gång och in för massa vuxna människor. tur att du har en blogg att få lite uthägnings möjligheter på i alla fal.

2009-06-05 @ 18:58:33
clive:

det där var ju snudd på genialiskt.

2009-06-05 @ 21:10:47
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

elias - han får gärna känna sig som en vinnare. själv är jag bara chockad, dels över the uncalled for grovhet, och så det faktum att han typ inte fattade att jag inte var vid datorn. så efterblivet. ja, det finns så många aspekter av galenskap i den där lilla chatrutan jag fann när jag kom till datorn ...



clive - visst! funderar på att skaffa t-shirten. jag verkar lida av allt, men mest stalking och narcissism.

2009-06-06 @ 01:14:47
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback