igår och idag


Igår åkte jag och Henrik hem till Emily och drack vin, och sedan gick vi alla tre för att träffa Chavah och en kompis till henne på L.A. Bar, som låg i Årstaberg. Där sjöngs det karaoke (men inte vi, alltså) och vi drack öl och allting var jättekul. Vid klockan ett stängde stället och jag och Henrik åkte hem. Vid Universitetet kom jag på den fiffiga idén att försöka sno en cykel att rulla hem på. Men jag hittade (som tur var, kanske) ingen olåst och var inte tillräckligt fiffig för att försöka mig på att paja ett cykellås. The things you do efter några glas, alltså.

Klockan åtta på morgonen vaknar jag av att jag är uttorkad, varm och genomsvettig. Resten av dagen har bestått av att dricka vatten, duscha kallt, dricka vatten, duscha kallt ... Min kropp måste vara utomordentligt dålig på att hantera värme.

Note to self: drick inte alkohol när det är värmebölja.


Kommentarer
clive:

Jag kan inte fatta att folk orkar åka på "solsemester" och dessutom supa skallen av sig varje kväll. Det om något är väl ett tecken på att det finns ett A-lag och ett B-lag.

sofia:

det är en extremt dålig kombination. samtidigt är världen uppbyggd kring värmen på ett sånt ställe, medan man i sverige förväntar sig kunna göra allt som vanligt. värmen i sverige tar man inte på allvar.

2009-06-28 @ 13:52:25
URL: http://bobbypin.blogg.se/
chompen:

ja hujeda mig va bakis jag blev. kylspray funkar för att paja cykellås och för att spraya på sigsjälv när klimakteriesvallningarna slår till på allvar när solen står i cenit. bara ett tips.

2009-06-28 @ 22:25:28
sofia:

kylspray säger du? låter som ett bra allroundverktyg såhär på sommaren. man måste ju båda svalka sig och ha en ride.

2009-06-30 @ 12:32:49
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

eller så bär man hem två tre låsta cyklar per kväll som jag gjorde när jag bode vi karlaplan. tanken var nog att brytta upp låsen senate. men man vaknade alltit med sjuka blåmärken på halsen efter som jag bar dem runt halsen som ett halsband.

2009-06-30 @ 14:56:27
sofia:

om man vill ha sega nackmusker, liksom. jättebra att ha om man ... jag vet inte. planerar att vara utbytesstudent hos de här människorna:

http://www.expressen.se/nyheter/1.1196995/tar-vi-av-ringarna-far-vi-inga-pengar

så har man lite att ta av när musklerna börjar förtvina.

2009-06-30 @ 23:10:24
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback