milträning: andra passet


Lätt distanspass om 4 km - återigen. Henrik och jag gav oss ut i solgasset och tänkte att det gör väl inte så mycket att det är svinvarmt, när det nu var ett lätt pass som skulle avverkas. Banan var uppmätt till 4,11 km, mestadels på asfalt, lite på grus och ganska flack, location norra djurgården.

Det var fullständigt vidrigt. Vi har inget vätskebälte eller andra fiffigheter som kunde varit bra en sån här dag. Vi var helt överhettade när en kilometer återstod. Det kändes som att försöka springa i kolasmet, man kom ingenvart, man blev bara stekhet på huvudet och uttorkad. Jag ville nästan börja gråta när det återstod en raksträcka på cirka 200 meter.

Aldrig mer att jag springer mitt på dagen när det är sol och varmt. Aldrig.


Distans: 4,10 km
Tid: 00:26:30
Snitt: 6:28 min/km


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback