när jag blir rik


Bara för att jag ska jobba i höst så tror jag, innerst inne, att jag kommer bli rik. (Not true). Ha pengar. Kunna unna mig. Jag vet inte vad jag ska unna mig, men jag fantiserar åt det hållet. Saker som man måste spara till i dagsläget kommer man kunna spontanshoppa i höst.

T.ex. gick vi in på värsta sängboutiquen och provade sängar i 20 000-kronorsklassen. Visst, vi måste köpa en ny säng, faktiskt, men det finns ju gränser. När jag låg djupt nedsjunken i någon slags kontinentalsäng så kände jag hur jag mer och mer gick med på att 20 laxar för en säng, det är en god investering. "Sömnen är ju så viktig". Det där säljsnacket hade verkligen satt sig i huvudet på mig.

(Jag skäms alltid lite när jag tvingar en säljare att lotsa runt mig bland hela utbudet bara för att sedan såklart inte köpa något. Men de måste fan sättas på plats. Alltså de tror att de är inne i ditt huvud och fuckar, att de är "människokännare" och manipulatörer. Nej, det är de inte. De har gått några bajsnödiga internutbildningar i pseudopsykologi och tränat för SM i att droppa klyschor. Vilken jävla vattenskalle som helst förstår ju när de t.ex. lindar in premissen att jag ska köpa produkten i sina formuleringar, som om det skulle kunna finta mig till att köpa det jag inte vill ha. Det är direkt förolämpande att min förmåga till kritiskt tänkande värderas så lågt. Något att tänka på, ni som bemannar med säljare.)

Men iaf. Vi provade också den billigaste sängen på Jysk. Som en referenspunkt. Kändes som att ligga och guppa på en sönderknullad fällsäng i en sommarstuga. Jag tror att något slags mellanting på Ikea kan bli bra. Så kan jag lägga pengarna på en sån där köksassistent från KitchenAid istället:






Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback