skaffa mig ett liv


Att stuka foten visade sig vara jävligt mycket jobbigare än jag först hade tänkt mig. Jag tänkte att det skulle vara borta över en natt. Kanske fortsättningsvis vara lite öm där, kanske inte redo för att typ … vandra i fjällen eller någon annan större påfrestning som ändå inte känns särskilt sannolik att inträffa under min livstid. Men nu är det den tredje dagen och det är fortfarande smärtsamt att stödja sig på den foten. Idag orkar jag inte linda in foten i ”bandaget” (en vit strumpbyxa i en nyans jag aldrig riktigt kommit överens med) utan nu får foten ta och ge sig. Det här har jag inte tid med. Önskar att jag kunde gå på händerna eller något, så att jag kunde gå på en promenad. Vad som helst, men inte sitta stilla, det kryper i hela kroppen på mig när jag måste vara stilla.

Har så tråkigt att jag börjat spela Sims 2 igen. Jag har skapat en familj med värsta playergubben som hittills skaffat två barn med två olika kvinnor och är nu på gång med en tredje. Det är något uppenbart fel på mig, och det kommer verkligen till sin rätt i det här spelet. Jag är värsta … Fritzl light. Jag njuter av att plåga. T.ex. har jag:

- Börjat feeda en av simmarna. Hon ska gödas till hon blir fet och olycklig.
- Murat in en av simmarna som straff. Hon kissade på sig, och höll på att dö. Efter ett tag började jag få skuldkänslor och släppte ut henne. Men nästa slyna som den där kåtgubben låter flytta in i huset ska få dö där.
- Skapat massor av otrohets - och svartsjukedraman. Det är väl bristen på spänning i mitt eget liv eller något.

Hjälp. Jag har inget liv. Det mest spännande som händer i mitt liv är typ att jag har slut på kaffefilter. Vad ska jag göra? Hur skaffar man sig ett liv? Jag är 25 år, halvful men inte helt socialt obegåvad. Hur går jag tillväga för att skapa något minnesvärt av min twenty-something-period?


Kommentarer
clive:

Mitt liv är så tråkigt att det påverkar mina drömmar. Jag drömmer att jag använder den nya förpackningen för Lithells skinka. Inget mer, jag öppnar förpackningen tar en skinkbit, återförsluter förpackningen och lägger in i kylen igen. Det mest spännande med den drömmen är att jag egentligen inte äter skinka.

elias:

brukar lösa sig med knark och alkohol. dock inte att rekommendera om du vill ha kvar din pojkvän och din värdighet. alltid det värsta misstagen som gör det bästa historierna.

2009-06-10 @ 22:23:25
sofia:

clive - det kunde vart jag som hade den där skinkdrömmen. jag är exakt lika uttråkad. men det vore intressant att låta någon häxa tyda den drömmen. eller en freudiansk terapeut.



elias - för mig räcker det med att typ ta en fika med någon, kolla på en film med någon, vad som helst. när man börjar ha konversationer med personalen i kassan på ICA vet man att man är ensam. känner mig som http://www.youtube.com/watch?v=4jguYlpH5H8

2009-06-11 @ 13:01:32
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Sandra:

Skrattade så jag grät åt vad du gör med dina simmar. Låter läskigt likt något jag skulle kunna hitta på. :)

2009-06-11 @ 17:38:47
URL: http://slagath0r.blogspot.com
sofia:

sandra - man anar inte att man har det där i sig förrän man får tillgång till the sims.

2009-06-12 @ 13:48:42
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback