det ultimata jag-hatar-värmen-inlägget


Fyfan, det går ju inte att sova på nätterna när det är såhär jävla varmt. Jag vaknar hela tiden, och till slut är klockan 06 och nånting, man är 40 grader varm och vill spy vatten (för man har druckit så jävla mycket vatten att njurarna lägger ner verksamheten) och det enda man kan göra är att ta en till iskall dusch men det hjälper bara en liten stund. Till slut somnar jag av utmattning och sover till ... lunchtid ungefär. Då vaknar jag med helvetesmigrän.


Var det något mer när jag ändå är igång och klagar?

Ja, just det, då ska vi se här. De här människorna som blir arga när man klagar på värmen. De ska jag passa på att klaga lite på.

- För det första så tror de att man jinxar något om man klagar på värmen. Bara: "nej, säg inget om värmen, då kommer den försvinna". Newsflash: det funkar (tyvärr) inte så. Vi har upptäckt att det finns en massa naturlagar and shit och att vidskeplighet, horoskop, andar, drömtydning, elallergi och tarmsköljningar bara är till för idioter, kärringar och hippies.

- För det andra så tror de att alla lever under exakt samma förutsättningar som de själva. Newsflash: alla är inte equally värmetåliga, lediga och har ett luftkonditionerat hem.

- För det tredje så tror de att alla andras liv också kretsar runt några få varma sommardagar när man ska ligga på playan och steka och sedan grilla med "polarna" på kvällen, dricka pripps blå och lyssna på Ledin. Resten av året går bara ut på att minnas de där "härliga sommardagarna" och vänta på nästa sommar. Några avstickare till Phuket under vintern, förstås. Det händer faktiskt saker på hösten, vintern och våren också, och de händer under humana väderförhållanden.

- För det fjärde: här skulle det ha funnits en teori om evolutionen som satts ur spel, brist på självbevarelsedrift i kombination med ogynnsamma preferenser, men vem orkar.

Nu har jag sagt mitt. Nu ska jag försöka att inte klaga mer i bloggen på att det är outhärdligt varmt. Nu ska jag gå in till stan och leta efter kläder som man kan ha när det är äckelvarmt ute.


Kommentarer
Sandra:

Word!

Själv har jag upptäckt att det inte finns några kläder jag kan ha på mig i den här vidriga värmen. Bikini och KANSKE en liten, tunn kjol är vad jag klarar av.

sofia:

jag letade efter en tunn kjol idag. det gick inget bra. det finns verkligen ingenting som funkar att ha på sig nu, men det var faktiskt lite svalare på stan, av någon anledning. kanske var alla luftkonditionerade butiker som gjorde det uthärdligt.

2009-07-01 @ 00:29:37
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback