premiärbad


Jag har badat! Det var jätteskönt, kyligt och underbart. Jag var redo att spendera resten av dagen i vattnet, men Henrik var inte lika förtjust som jag, så jag bestämde mig för att återgå till livet på land. Vi var inte ensamma på vår fina badklippa, men det gjorde liksom ingenting. Det var the right crowd som hängde där. Vi stannade för att sola lite (en stund på varje sida, måttfullhet är en dygd) och äta pastasallad som jag tagit med.

Igår gjorde jag massor av pastasallad och lasagne. Fick ett ryck att laga massor av mat, portionsförpacka den och spara, och tur var väl det, för jag har inte orkat laga mat innan, det har varit alldeles för varmt för att känna hunger eller aptit eller ork på något sätt, men något måste man ju äta, och nu har jag den biten fixad. I alla fall tog vi med pastasallad och vatten i en sån här käck liten picnicväska med kylklampar i:



Utsikten:



Till höger ser man ett av de lyxiga husen, det finns inte så många hus här ute. För vissa bor nämligen sådär, med strandtomt på norra djurgården. En liten brygga har de, och en tennisbana, har jag sett.



Just det. Igår var det ganska varmt på våran balkong. Där hade man ingen lust att vara.




Kommentarer
Sandra:

Åh, vad avis jag blir! Har jobbat i dag, rena helvetesdagen med uppgradering av kassasystemet å inget som funkar! Skulle så gärna bada, men ne.. livet är i vägen. :@



Smart å göra storkok, har inte heller haft ork eller aptit sen den här värmen kom.

sofia:

jag börjar jobba nästa vecka, ser inte fram emot det längre. outhärdligt att jobba i sån här temperatur.

är väldigt nöjd med storkoket. men jag måste hitta på fler sallader, för det här med varm mat funkar inte just nu ...

2009-06-30 @ 12:26:24
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback