ghost town - the specials


Jag har hittat en underbar sida! Lite olämpligt eftersom jag måste skriva en uppgift om Machiavellis politiska filosofi (så långt har jag grepp om den här uppgiften - bra där) idag, som ska in imorgon.

Jan Jörnmark är fil dr i ekonomisk historia men även upphovsman till den här underbara sidan. Konceptet går ut på att Jan åker till övergivna platser och fotograferar samt berättar lite om kontexten kring byggnaden. Man kan helt klart förlora timmar och dagar i fascinationen över bilderna. Nu har jag själv uppslag till värsta bilsemestern genom Sverige på temat övergivna platser.

Det är inte första gången jag stöter på konceptet. Kanske inte heller första gången jag stöter på sidan, men jag minns inte riktigt. Däremot minns jag att jag hade en annan favorit (som dock ska ha varit fejkad) om Elena som åkte motorcykel genom Tjernobyl och fotograferade med någon typ av strålningsmätare i högsta hugg. Jag får fortfarande gåshud vid tanken på det. Här är den sidan.




Tjernobyl. Foto lånat från www.kiddofspeed.com



Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback