when the sun goes down and the moon comes up


Mådde verkligen jättedåligt igår. Hade konstanta blodtrycksfall och kväljningar och ville bara hoppa in i en frysbox. Läste om någon som hade blivit inlåst i ett kylrum i en kvart och alla tyckte det var så hemskt, säkerhetsrutinerna på företaget skulle gås igenom, det var såå allvarligt. Igår hade jag gärna bytt med henne. Så dåligt mådde jag.

När klockan blev tio började min kropp att bli lite samarbetsvillig igen. Jag gick på en promenad in till stan och hyrde filmer. Jag blev till och med medlem på Jourvideo igen, för jag kände att det här är nog det enda jag kommer klara av i sommar: kräla ut ur min nedsläckta lägenhet när solen gått ner, som en vampyr, för att gå iväg och hyra en film.

Antagligen var det bara alkoholen som spökade igår. Annars får jag nog lägga in mig med saltvattendropp i någon mörk och kylig kulvert på ett sjukhus någonstans.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback