a perfect day


Min dag i egobilder.


Försöker ta en bild på min frisyr. Hur gör man? Gud vad svårt det är att ta bilder på sig själv som faktiskt föreställer något mer än ögon, näsa och spegelminsläppar. Men här är den nya luggen och resten, i ostylat skick:



Vi åkte runt hela stan, kändes det som, för att hitta coola second hand-möbler. Vi hade kollat upp massor av ställen som verkade good on paper, men när vi kom fram hade de kanske en loppäten fåtölj som luktade spya. Nästa gång någon tipsar om en skitbra loppis ute i något industriområde vid Järva, då ska jag bara sortera det som överflödig information och glömma att jag någonsin hörde talas om det. Här är en bild från när vi lyckades ta av på fel avfart när vi skulle till Myrorna i Skärholmen och istället hann besöka både Huddinge och Vårby Gård innan vi slutligen lyckades hamna rätt.



Här poserar jag för en bild, med den nya jackan. Den känns väldigt 90-tals-swindie.



Har man tråkigt i en bil så har man. Ungefär såhär kommer jag nog ha min nya frisyr, lite slarvigt uppsatt. Roligare än så blir det inte. Fail.



Efter att ha glott på tretusen loppätna fåtöljer som luktade spya var jag ganska trött och började bli sinnessvag.



En sketen pall fick vi med oss i alla fall.



Kommentarer
Sandra:

så himla gullig! önskade att jag hade rakt hår så jag kunde ha någon vettig lugg.

men om du vill hitta billigare second hand får du nog leta dig längre utanför stockholms-området. där är ju allt dubbelt så dyrt! :@ ska faktiskt kolla vår lokala second hand, aldrig varit där och tror inte de har så mycket saker, men nåt kanske man hittar ändå.

sofia:

tack!! det är skitjobbigt att ha lugg, det hade jag helt glömt bort. jag har ändå haft lugg till och från i minst fem år. för förr eller senare vinner alltid luggsuget.

ja, det är ingen mening att försöka second hand-fynda i sthlm. du får rapportera om den lokala second handen var något att ha.

2009-06-25 @ 13:45:38
URL: http://bobbypin.blogg.se/
clive:

Jag gillar Myrorna i Skärholmen, hittade en jätte trevlig kaffekanna från Rörstrand där. Nackdelen är att det ligger i Skärholmen och jag har ingen bil eller körkort.

2009-06-25 @ 19:41:08
URL: http://itsclive.blogspot.com
Anonym:

clive - myrorna i skärholmen var helt klart det bästa stället av alla vi besökte igår. för där fanns det faktiskt ett utbud. det var där vi köpte pallen. jag kan tänka mig att åka dit igen, för de måste ju få in nya grejer emellanåt. men jag har inte heller någon bil eller något körkort, så det blir till att henrik vill köra och att vi får låna någon snäll förälders bil.

2009-06-25 @ 19:47:23
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback