ex-factor - lauryn hill


Idag har jag jobbat och det känns verkligen i benen. Är det inte spinningen så är det åtta timmars gå-omkring-och-fixa-grejer-på-jobbet. Idag var jag på en förlossningsavdelning, då är det mycket blod som ska fixas. Blodpåsar som ska hämtas, blod som ska ph-testas i en maskin på en annan avdelning, blod över en förlossningssäng och en massa instrument som ska tvättas bort. Dagens tips: blodfläckar tar du bort i kallt vatten. Och jag har ont i benen, alltså. Känner mig alltid som om jag blivit målgrupp för vätskedrivande medel efter ett arbetspass. Måste ha minst fem liter som skvalpar i högra vaden. Imorgon kommer det vara borta och jag kommer känna mig skitsnygg, i jämförelse.

När jag kom hem från jobbet hade Henrik gjort allt som jag i hemlighet drömmer om ska vara gjort när jag kommer hem. D.v.s. det var rent och prydligt, ljusen var tända (positivt då vi saknar en hel del välbehövda lampor i vardagsrummet), sängen var bäddad och på köksbordet stod en bukett tulpaner i en vas. Tulpaner och ordning och reda är det bland det bästa jag vet.


Kommentarer
elias:

låter precis som hemma hos mig efter jenni stortädade och jag fick tulpaner av morsan. två kvinnor som kan sin skit medans jag är en lat jävel.

2009-03-16 @ 12:58:00
sofia:

tulpaner är typ det bästa hemtrevnadsknepet jag vet. jag vill också storstäda, eller vill är en överdrift. jag vill få pengar av någon och sedan anlita en professionell städfirma som storstädar hos mig. så.



men snart är det ju dags för vårstädning, och det kan jag gå med på, för vårstädning innebär ju att det är vår. /en annan lat jävel.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback