magnificent dreams - television personalities


Vissa skrattar ju åt Stefan och Krister. Och vissa skrattar åt Hey Baberiba. Båda två är helt oförklarliga för mig. Jag tycker faktiskt att det är så märkligt att skattepengar borde läggas på att upprätta en myndighet som tar hand om det här med god smak. Så var det sagt. Nu slutar ju förstås inte bedrövligheterna där. Hela tiden kommer det fram nya "komiker" och "underhållare" som, öppet och utan skam, vädjar till det lägsta hos människan. Jag pratar förstås om Achmed the dead terrorist. Som tydligen ska uppträda i Sverige. Det är skandal. Det hade aldrig hänt om vi hade haft lite mer disciplin och lite mindre flummig frihet på kulturens område. Fy fan.






Kommentarer
clive:

Som jag sade häromdagen "buktaleri är den lägsta formen av underhållning, tom lägre än dom som stoppar vinflaskor i arslet"

Henrik:

Man kan ju alltid på att en spontant uppkommen lynchmobb får tag på den jäveln!



clive: För övrigt är buktaleri långt ifrån den lägsta formen av underhållning. Visst, det är i allmänhet skit, men i det fallet slipper man iallafall få två personers exkrementala försök till humor upptryckt i ansiktet. Det är på sätt och vis något bättre med en person, som låtsas vara flera. Nej, det lägsta formen av "underhållning" uppstod när SVT bestämde sig för att låta det här offret få sitt eget program: http://www.norrarecomedy.se/miniThomas.jpg. Att han blir avlönad med ens en bråkdel av min tv-avgift är mer än vad jag kan tolerera.

2009-03-24 @ 22:58:51
Jocke:

Clive: Men mimarna då? är inte de snäppet värre?

Henrik: Ja det var riktigt, riktigt dåligt när jag tittade.



I övrigt så finns det så många andra underhållingsformer som förtjänar att utplånas från jordens yta. Levande statyer, serien Laban i aftonbladet, clowner (inte Ed,the happy clown dåra. Men efter som den där döda teroristjävlen har någon slags fame och gillas av folk som inte kan tänka så håller jag med om att han är värst.

I övrigt har jag förflyttas från vår och glädjen att cyckla, aspackad, längst kanaler till snöoväder och heltidsstädande av min gamla knarkarkvart på knivkungsholmen. Det känns som ett riktigt dåligt skämt.

2009-03-25 @ 02:56:11
URL: http://www.newlaseridea.com
elias:

är han inte musiker "lite på skoj" också?

2009-03-25 @ 08:49:00
clive:

Nä mimarna är ju klädda i svart och vitsminkade, det får man pluspoäng för.

2009-03-25 @ 16:45:22
URL: http://itsclive.blogspot.com
elias:

inte om det är det där mimnazisterna i khaki

2009-03-26 @ 11:55:49

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback