she's a rainbow - rolling stones


Otrevlig upptäckt: våran balkong är full av fågelbajs.

Sju veckors icke-rökande och jag har ju inte behövt vara på balkongen, (och inte riktigt brytt mig om dess vedermödor), tills solen sken idag och man ville sitta där ute och dricka kaffe. Nu måste jag inhandla ordentliga plasthandskar så att man kan våga tvätta bort äckleriet. Och köpa en staty av någon stor jaktfalk som ska monteras upp vid räcket. Det har varit några fräcka fågeljävlar som jag sett sitta och glo där ute. Någon brun sort, som även brukar prassla i buskar en hel del. Är ingen ornitolog, så jag har ingen aning. Henrik säger koltrasthonor.

Är det olagligt för mig att skjuta dem med luftgevär? Innifrån min lägenhet.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback