teardrops - womack & womack


Ni vet hur man ibland trotsar sitt bättre vetande och smider planer om hur ens nya liv ska bli - ett nytt liv där man äter hälsosamt, tränar, går upp innan solen och aldrig dricker alkohol - ett fullkomligt analt prestationsångest-liv som man mår bra av på cellnivå men ingen annanstans? Ett sådant liv planerar jag för min kommande vecka.

Jag har skapat ett worddokument, *annaskippersfitta.doc*, och jag har börjat skissera strukturen för mitt energiintag dag för dag, minus vilka träningspass jag planerar att utföra. När livet slutligen blivit helt inrutat i ett nät av planerade energiintag och energiuttag, enkelt kvantifierbara, kommer jag att uppnå någon typ av djupare tillfredställelse. Det bara vet jag/känner jag på mig/hoppas jag innerligt.

Sidoeffekter av att planera sitt nya tråkiga liv: man kommer på att om man planerar sina måltider i förväg in på minsta kalori, är det ganska lätt att i samma veva förutse vilka varor man behöver, vilket underlättar storhandling och ekonomisk planering. Man skulle kunna spara så jävla mycket pengar, faktiskt.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback