da joint - epmd


Jag hade alla rätt på högskoleprovsorden i DN. Känner en blandning mellan stolthet och skam över stoltheten. Så lätta var orden. Ibland tänker jag att jag ska göra högskoleprovet igen. Jag kan ju inte ha blivit sämre? Jo, det kan jag. Men i alla fall.

Nu laddar jag inför joggingrundan. Helt musikfritt. Sedan är första joggingveckan avklarad. Nu blir det bara varmare och varmare. Ska köpa ett par rosa shorts från Nike till sommaren att springa i. Och en massa linnen med boxarrygg. Det känns ganska avlägset nu, när jag joggar med mössa, långbyxor, dubbla långärmade tröjor, och åtminstone inledningsvis har lust att gråta för att jag inte har vantar och halsduk också. För det är så jävla kallt. Men det blir varmt sen.

I natt hölls jag vaken av en efterbliven korridorsfest i huset intill. Jag ville ringa polisen och säga att "någon spelar den där jävla In the jungle jättehögt och det är mitt i natten" och hoppas på att varken volymen eller tidpunkten bidrog till ett snabbt ingripande, utan blott den konstaterat dåliga smaken.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback